gardeshban.ir

سمنان جاذبه‌های طبیعی درخورتوجهی دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین دشت سمنان بدانید.
کد خبر: ۵۹۳۱۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 16
گردشبان (gardeshban.ir) :



دشت شقایق کالپوش از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در استان سمنان است که در طول فصل بهار و به‌خصوص در ماه‌های اردیبهشت و خرداد پوشیده از شقایق‌های وحشی می‌شود. آب و هوای این منطقه در فصل بهار بسیار دلپذیر است و مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت بکر و دست‌نخورده به شمار می‌رود.

طبیعت‌گردی در زیباترین دشت سمنان

طبیعت‌گردی در دشت و کوه از جمله گردشگری پرطرفدار در بین مردم است که در فصل بهار و تابستان بیشترین مشتاقان برای گشت‌وگذار به سوی طبیعت روانه می‌شوند.

یکی از دلایلی که افراد به طبیعت‌گردی و گشتن در مزارع گل و گیاهان علاقه دارند عکاسی کردن است و دشت کالپوش یکی از مهم‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی و برگزاری تورهای عکاسی در فصل بهار و تابستان است.




این دشت زیبا که پوشیده شده از گل‌های آفتابگردان و شقایق‌های سرخ است در استان سمنان و میان شهرستان شاهرود و گنبدکاووس واقع شده که در اواسط بهار علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

اگر به طبیعت‌گردی و عکاسی در طبیعت علاقه‌مند هستید در این مطلب با ما همراه باشید باشید تا درباره دشت کالپوش شاهرود و مزرعه آفتابگردان و گل‌های شقایق که یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی شاهرود محسوب می شود، بیشتر بدانید.

این دشت زیبا پوشیده شده از درختان سبز وبلند، گل‌های شقایق سرخ و مزرعه آفتابگردان است که از فصل بهار شروع به رویش کرده و در ماه اردیبهشت تا اواخر خرداد زیباترین تصویر را از خود به جا می‌گذارند. دشت کالپوش شاهرود در شهر میامی و نزدیکی شاهرود از توابع استان سمنان قرار دارد و سالانه از اردیبهشت تا تابستان تورهای عکاسی بسیاری در این دشت برگزار می‌شود. 

این دشت دارای مزارع آفتابگردان، پوشش گیاهی سرسبز و درختانی که در امتداد یکدیگر سربلند کرده‌اند و گل‌های شقایق به رنگ قرمز آتشین است. استان سمنان از تهران فاصله زیادی ندارد و به همین دلیل هرساله با شروع فصل بهار و تابستان طبیعت‌گردان و عکاسان زیادی برای بازدید از این منطقه زیبا به آن‌جا سفر می‌کنند.

ویژگی‌های جالب دشت شقایق کالپوش

دشت شقایق کالپوش در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهرستان میامی قرار دارد و در دامنه جلگه‌ای «دشت دانیال» واقع شده است. هر ساله در این منطقه جشنواره‌های گل شقایق و آفتابگردان برگزار می‌کنند که سبب حضور گردشگران زیادی در این دشت‌های سرسبز و تماشایی می‌شود. گل‌های شقایق در طول فصل بهار و آفتابگردان‌های وحشی در شهریور ماه در این منطقه می‌رویند.




از ویژگی‌های بارز این دشت طبیعت بی‌نظیر و جاذبه‌های طبیعی بکر و زیبا است. هم‌چنین این دشت از فصل بهار تا تابستان با مزارع گل قرمز و زرد رنگ خود مشتاقان بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. هرساله جشنواره دشت شقایق‌ها، در این منطقه با حضور هنرمندان و اهالی طبیعت دوست با اجرای موسیقی محلی، عرضه صنایع دستی، سوغات و دیگر برنامه‌ها در کنار جاذبه‌های زیبای دشت کالپوش برگزار می‌شود. این منطقه جنگلی و سرسبز دارای ۱۴ هزار هکتار جنگل، ۳۰ هزار هکتار مرتع و ۳۴ هزار هکتار مزارع زیرکشت است که در طول سال و هر فصل دارای پوشش و زیبایی‌های متفاوتی است. در فصل بهار و تابستان این منطقه محل رویش گیاهان سرسبز و گل‌های شقایق و آفتابگردان است و در فصل پاییز خزان این منطقه و زردی آن چشم‌نواز است و در فصل زمستان با برف پوشیده شده است. هم‌چنین این منطقه در کنار پناهگاه حیات‌وحش و پارک ملی گلستان قرار دارد و به همین دلیل از موقعیت گردشگری خاصی برخوردار است.




بازدید از دشت شقایق کالپوش

در نزدیکی دشت کالپوش جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز قرار گرفته‌اند که در سفر به این منطقه می‌توانید زمانی را به بازدید از این مناطق اختصاص دهید. پارک ملی گلستان و جنگل‌های کالپوش از زیباترین دیدنیهای سمنان در اطراف این منطقه هستند.

دشت کالپوش از جاهای دیدنی سمنان است که برای بازدید از آن باید راهی این استان شویم. برای دسترسی به این منطقه از تهران؛ پس از طی ۴۶۰ کیلومتر از مسیر تهران به مشهد، با رسیدن به شهر زیبای میامی به سمت شمال (جاده جاجرم) تغییر مسیر داده و به سوی منطقه کالپوش مسیر را ادامه دهید. دشت شقایق‌های کالپوش در ۱۶۰ کیلومتری شمال شهرستان میامی واقع شده است.




قرار گرفتن ده درصد از مناطق نمونه گردشگری استان سمنان در محدوده کالپوش (دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل دشت شاد و جنگل و آبشار نام نیک) از اهمیت گردشگری منطقه کالپوش و استعدادهای بالقوه و خدادادی این خطه سرسبز از کشورمان حکایت دارد. علاوه بر سفر به دشت شقایق‌ها، بازدید از کاروان‌سراهای تاریخی در مسیر مانند کاروان‌سرای به‌دشت، سپنج (جهان آباد) و موزه میامی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

جاجیم بافی، لاک‌تراشی، سوزن‌دوزی و دیگر دست‌بافته ها از جمله صنایع دستی منطقه کالپوش محسوب می‌شوند که در کنار فرآورده‌های لبنی و تخمه آفتابگردان توشه پرباری از سوغات را تشکیل می‌دهند که می‌توان از کالپوش به ارمغان برد.

آدرس دشت شقایق کالپوش: استان سمنان، شهرستان شاهرود، میامی، دشت دانیال
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار