gardeshban.ir

سنترال پارک یا پارک مرکزی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک عمومی در شهر نیویورک بین بخش‌های غربی و بالای شرقی منهتن است.
کد خبر: ۵۹۲۸۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
سنترال پارک یا پارک مرکزی، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پارک عمومی در شهر نیویورک بین بخش‌های غربی و بالای شرقی منهتن است. 

این پارک یکی از اولین پارک‌های آمریکایی بود که با استفاده از تکنیک‌های معماری منظر توسعه یافت. پارک مرکزی تکمیل شده به طور رسمی در سال ۱۸۷۶ افتتاح شد و هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در محوطه‌سازی مصنوعی است. 

زمین و پوشش گیاهی پارک بسیار متنوع است و از چمنزارهای مسطح، شیب‌های ملایم و دره‌های سایه‌دار تا دره‌های شیب‌دار و صخره‌ای متغیر است. موزه هنر متروپولیتن در پارک، رو به خیابان پنجم است. 

همچنین یک باغ وحش، یک زمین اسکیت روی یخ، سه دریاچه کوچک، یک تئاتر در فضای باز، بسیاری از زمین‌های بازی ورزشی و زمین‌های بازی کودکان، چندین فواره، صدها بنای یادبود کوچک و پلاک‌های پراکنده در منطقه وجود دارد. 

این پارک دارای مسیرهای پیاده‌روی و مسیرهای دوچرخه‌سواری متعددی است و جاده‌های متعددی از آن عبور می‌کنند. اوج بازدید در تعطیلات آخر هفته تابستان اتفاق می‌افتد، و بیش‌تر بازدیدکنندگان از پارک برای فعالیت‌های تفریحی غیرفعال مانند پیاده‌روی یا گشت‌وگذار استفاده می‌کنند تا برای ورزش فعال. اگر قصد خرید بلیط هواپیما نیویورک و سفر به این مقصد دیدنی را داشته باشید، بازدید از Central Park در کنار سایر جاذبه‌های دوست‌داشتنی این شهر پیشنهاد می‌شود.

سنترال پارک یا پارک مرکزی نیویورک


چرا بازدید از سنترال پارک نیویورک پیشنهاد می‌شود؟

• این پارک پربازدیدترین پارک شهری در ایالات متحده است که تا سال ۲۰۱۶ سالانه ۴۲ میلیون بازدیدکننده داشته است.

• این پارک یکی از نمادهای نیویورک و حتی ایالات متحده آمریکا است.

• پنجمین پارک بزرگ شهر و از برترین جاهای دیدنی نیویورک است.

تاریخچه سنترال پارک نیویورک

پارک مرکزی نیویورک که توسط فردریک لاو اولمستد و کالورت ووکس طراحی شد، بر توسعه پارک‌های شهری در سراسر کشور تأثیر گذاشت و به طور گسترده‌ای به عنوان یک شاهکار معماری در نظر گرفته می‌شود. 

این پارک یک پارک عمومی جهانی است که برای رفع نیازهای تفریحی شهر به سرعت ایجاد شد. هدف اصلی سنترال پارک ارائه تجربه زندگی روستایی به ساکنان شهری، مکانی برای فرار از استرس‌های زندگی شهری و ارتباط با طبیعت و هم‌وطنان نیویورکی بود. با گذشت بیش از ۱۵۰ سال، پارک هنوز این هدف اساسی را فراهم می‌کند و از همه بازدیدکنندگان استقبال می‌کند، درحالی‌که اشکال جدیدتری از فعالیت‌های تفریحی را در خود جای می‌دهد. زمانی که برنامه‌ریزی برای پارک در دهه ۱۸۵۰ آغاز شد، این مکان در مرکز منهتن فعلی واقع شده بود. 

با جمعیت کم، مزارع کوچک، کاربری‌های صنعتی و خانه‌های پراکنده بین مناطق باتلاقی و تپه‌های صخره‌ای بود. پرجمعیت‌ترین بخش این سایت، سکونتگاهی به نام دهکده سنکا بود که به عنوان یک جامعه عمدتاً آفریقایی-آمریکایی، بسیاری از آن‌ها صاحب املاک بودند. ۸۴۳ هکتار پارک شامل چمن‌زارهای وسیع، جنگل‌های زیبا، جویبارهای پر پیچ ‌و خم و دریاچه‌های وسیعی بود که همگی پیاده‌روی در امتداد مسیرهای پر پیچ‌ و خم پارک را به تفریحی عالی تبدیل می‌کردند. 

با گذشت زمان، ویژگی‌های اضافی به پارک اضافه شد، از جمله آن‌ها می‌توان به زمین‌های بیسبال و فوتبال، چرخ فلک، دو پیست اسکیت، باغ وحش، باغ‌های رسمی، بناهای یادبود، مکان‌های کنسرت و تئاتر اشاره کرد. پارک مرکزی علاوه بر تجربیات تفریحی متنوع، مزایای زیست محیطی زیادی را برای شهر فراهم می‌کند. بیش از ۱۸۰۰۰ درخت آن هوا را خنک و تمیز می‌کند و مساحت وسیع آن در مرکز شهر زیستگاهی برای حیات وحش فراهم می‌کند. 

پارک همچنین در دوره‌های افول اقتصادی، بی‌توجهی و سوء مدیریت آسیب دیده است. در پاسخ، نیویورکی‌ها به طور مداوم برای حفظ پارک و حفظ هدف اصلی آن مبارزه کرده‌اند. پس از آخرین و شدیدترین دوره فرسودگی که در دهه ۱۹۶۰ شروع شد، مرکز حفاظت پارک، مرکزی توسط گروهی از شهروندان نیویورکی برای بازسازی پارک تشکیل داد.


سنترال پارک یا پارک مرکزی نیویورک


هزینه و زمان پیشنهادی بازدید

با خرید آنلاین بلیط هواپیما آمریکا و سفر به نیویورک می‌توانید همه روزه از ساعت ۶ صبح الی ۱ ظهر از این مجموعه زیبا دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از سنترال پارک نیویورک ۳ الی ۴ ساعت است.

نحوه دسترسی به پارک مرکزی نیویورک

خط خیابان هشتم IND متروی نیویورک (قطارهای A، B، C و D) در امتداد لبه غربی پارک قرار دارد. اکثر ایستگاه‌های خط خیابان هشتم در سنترال پارک غربی فقط به قطارهای محلی B و C خدمات می‌دهند، درحالی‌که ایستگاه ۵۹ خیابان کلمبوس سیرکل نیز توسط قطارهای سریع A و D و خط IRT برادوی-خیابان هفتم سرویس‌دهی می‌شود.

مسیرهای مختلف اتوبوس از پارک مرکزی عبور ‌یا در امتداد مرزهای آن توقف می‌کنند.‌ اتوبوس M10 در امتداد سنترال پارک غربی توقف می‌کند، درحالی‌که M5 و بخشی از M7 در امتداد سنترال پارک جنوبی و M2، M3 و M4 در امتداد سنترال پارک شمالی حرکت می‌کنند. 

M12، M20 و M104 فقط در انتهای جنوبی پارک در خدمت خیابان کلمبوس سیرکل قرار دارند، و M31 و M57 در خیابان ۵۷ و در انتهای جنوبی پارک حرکت می‌کنند، اما در اطراف پارک متوقف نمی‌شوند. برخی از اتوبوس‌هایی که در حاشیه این پارک حرکت می‌کردند، جایگزین مسیرهای تراموا سابق شدند که قبلاً در سراسر منهتن حرکت می‌کردند.

بهترین زمان سفر به نیویورک

بهار و پاییز بهترین فصل‌های سفر به نیویورک است.

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی نزدیک سنترال پارک نیویورک

مجسمه آزادی نیویورک: ۳۲۰ متر
کلیسای جامع سن پاتریک نیویورک: ۹۰۰ متر
راکفلر سنتر نیویورک: ۱.۱ کیلومتر
موزه متروپولیتن نیویورک: ۱.۲ کیلومتر
ساختمان امپایر استیت نیویورک: ۲.۷ کیلومتر
پل بروکلین نیویورک: ۱۱.۴ کیلومتر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار