gardeshban.ir

بغداد اعلام کرد/
وزارت کشور عراق اعلام کرد که تمام کشورها می توانند از ویزای ویژه اربعین استفاده کنند و افراد مقیم ایران نیز می‌توانند از این ساز وکار استفاده کنند.
کد خبر: ۵۹۳۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
افراد مقیم ایران می‌توانند از ویزای ویژه اربعین استفاده کنند


خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با الفرات نیوز تاکید کرد که ویزای ویژه زیارت اربعین تمام کشورها را شامل می‌شود.

وی گفت که در مورد ایران نیز افرادی که گذرنامه ندارند با مجوز ویژه می‌توانند وارد خاک عراق شوند.

المحنا خاطرنشان کرد: افرادی که مقیم ایران هستند و گذرنامه ندارند نیز شامل این قانون می‌شوند و این مجوزهای ویژه به آن‌ها اعطا می‌شود.

سخنگوی کشور عراق گفت که بر اساس مکانیزم جدید مدت استفاده از این مجوز تنها یک ماه است.

اخیرا سید مجید میر احمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: کسانی که فاقد هر گونه گذرنامه هستند، گذرنامه ویژه برای سفر اربعین صادر می‌شود، اما شرط دریافت آن ثبت نام در سامانه سماح است. مصوب شد تا ارز اربعین در اختیار زائرین قرار گیرد که وقتی جزئیات آن  مشخص شد، اطلاع‌رسانی می‌شود. دانشجویان و سربازان برای سفر اربعین نیازی به وثیقه ندارند.

وی با تقاضا از زائرین برای کاهش مدت سفر خود به عراق، گفت: زائران پیش‌بینی لازم برای هزینه‌های سفر را داشته باشند. سفر اربعین سفر ارزان است نه رایگان.

میراحمدی همچنین با توصیه به زائرین برای رعایت فرهنگ زیارتی اربعین، گفت: زائر عراقی از بصره حرکت کرده و یک ماه پیاده روی می کند تا به کربلا برسد و در کربلا استقرار ندارد بلکه سلامی به حضرت داده و حرکت می کند. این فرهنگ اربعین عراقی هاست. مردم ما زیارت دوره‌ای دارند و به نجف، کربلا، سامرا و کاظمین مشرف می شوند و در کربلا استقرار چند روزه دارند که این استقرار برای مدیریت و پذیرایی کنندگان مشکل ایجاد می کند پس من تقاضا دارم فرهنگ زیارتی اربعین را رعایت کرده و مدت ماندگاری در عراق را کوتاه کنند و پنج تا هفت روز به سفر بروند و مدت ماندگاری در کربلا را کوتاه کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار