gardeshban.ir

مدیر عامل شرکت راه آهن، درباره اقدامات این شرکت برای اربعین امسال گفت: سال گذشته در هفته‌های منتهی به اربعین تا دو برابر و در هفته آخر منتهی به اربعین تا سه برابر ظرفیت قطارها را به سمت خرمشهر و کرمانشاه افزایش دادیم و برای امسال هم همین برنامه را داریم تا ظرفیت را تا سه برابر افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۹۲۹۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲-1402 May 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
افزایش سه برابری ظرفیت قطارها در ایام اربعین


سیدمیعاد صالحی در حاشیه بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال رشد تولید و مهار تورم، گفت: ناوگانی که امروز وارد حوزه حول و نقل ریلی می‌شود، یک سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی است و بخشی از این سرمایه‌گذاری توسط ماده ۱۲ که امروز احیا شده، به سرمایه‌گذاران برمی‌گردد ‌و امیدواریم همان‌طور که سال گذشته در حوزه واگن باری رکورد را شکستیم، امسال هم از این عدد پیش برویم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سرعت سیر ما کاهش نداشته است، اظهار کرد: ما بنا داریم هم سرعت سیر و هم سرعت بازرگانی که شامل بارگیری و تخلیه می‌شود را افزایش دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: در روزهای منتهی به اربعین پیک مسافر به سمت خرمشهر و در روزهای بعد، به سمت برگشت است. همین الان همکاران ما در خرمشهر، سوزن‌بندی جدیدی را ایجاد می‌کنند تا از ایستگاه خرمشهر تا نقطه صفر مرزی در شلمچه، با ریل‌باس‌ها و به صورت رایگان، میزبان زائران باشیم و این امکان در بازگشت هم فراهم است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حوزه واگن باری ۹۰ درصد تولید داخل و در حوزه لکوموتیو هم ۶۰ درصد داخلی‌سازی انجام شده است و ما برنامه‌مان تمرکز بر تولید داخل است. همچنین با روسیه در زمینه تفاهم برای افزایش بار ترانزیتی در مسیر شمال به جنوب (روسیه به هند) منعقد کردیم.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه سرعت سیر قطارها کاهش نداشته است، گفت: بنا داریم هم سرعت سیر و هم سرعت بازرگانی که شامل بارگیری و تخلیه می‌شود را افزایش دهیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار