gardeshban.ir

به گفته مدیرعامل راه‌آهن، در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، مردم می‌توانند به‌صورت کاملا ریلی بین شهرهای مشهد، تهران و قم در ایران و کربلا در عراق سفر کنند.
کد خبر: ۵۹۶۵۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر کاملا ریلی بین مشهد، تهران و قم تا کربلا

سید میعاد صالحی گفت: با حضور مقامات عالی رتبه‌ ایرانی از جمله معاون اول ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و همچنین نخست وزیر و وزیر حمل و نقل عراق، نقطه عطفی در روند ساخت این مسیر ریلی ایجاد شده‌ است.

وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ادامه داد: طرف عراقی نیز،  نقشه به‌روزشده‌ مسیر را به‌طور رسمی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده‌ است و طبق آن، حدود ۳۶ کیلومتر، طول مسیر است و به امید خدا ظرف ۱۸ ماه بتوانیم بخش مین‌روبی و همچنین بخش احداث مسیر را با همکاری طرف عراقی به پیش ببریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با احداث پل در این مسیر اضافه کرد: به این جهت که در کنار بخشی از این پل، باید امکان کشتیرانی نیز وجود داشته‌ باشد، این پل به صورت آسانسوری طراحی شده‌ است و با توجه به مطالعات ژئوتکنیکی صورت‌ گرفته، پیش‌بینی می‌شود بین ۱۸ ماه تا ۲ سال کار احداث آن به طول انجامد.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی مسیر ریلی مستقیم مشهد، تهران، کربلا می‌تواند موجب تحول در سبک زندگی زیارتی زائرین ایرانی شود؛ در صورت اتصال خط ریلی شلمچه - بصره، از مبدا مشهد، تهران و قم، مردم به‌طور مستقیم تا کربلای معلی، طی مسیر دارند، زائران عراقی نیز می‌توانند به‌طور کاملا ریلی، از عراق به شهرهای تهران، قم و مشهد دسترسی پیدا کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار