gardeshban.ir

روزهای سرد سال، حین پیاده‌‌‌روی و خرید، بوی جذاب ذرت مکزیکی که به‌‌‌طور معمول در دکه‌‌‌ها و مغازه‌‌‌های کوچک و به اصطلاح زیرپله‌‌‌ای خیابان‌‌‌ها آماده می‌‌‌شود توجه هر کسی را جلب می‌‌‌کند.
کد خبر: ۵۹۹۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۴۰۲-1402 July 05
گردشبان (gardeshban.ir) :



روزهای سرد سال، حین پیاده‌‌‌روی و خرید، بوی جذاب ذرت مکزیکی که به‌‌‌طور معمول در دکه‌‌‌ها و مغازه‌‌‌های کوچک و به اصطلاح زیرپله‌‌‌ای خیابان‌‌‌ها آماده می‌‌‌شود توجه هر کسی را جلب می‌‌‌کند. شاید دوست داشته باشید یک ذرت مکزیکی با همان طعم آماده کنید. خب پس برویم سراغ فوت و فن تهیه این خوراکی خوشمزه.

    برای 4 نفر چی لازم داریم؟

یک قوطی ذرت کنسروی، 100 گرم قارچ، 3 قاشق غذاخوری سس مایونز، کمی پنیر پیتزا، 2 قاشق غذاخوری کره، نمک، فلفل، آویشن و آب لیمو  به مقدار لازم. حالا برویم سراغ مراحل آماده کردن ذرت مکزیکی.

    حالا چه کنیم؟

 ابتدا دانه‌‌‌های ذرت را از آب درون کنسرو خارج می‌‌‌کنیم و کنار می‌‌‌گذاریم تا آب اضافی‌‌‌شان خارج شود. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار می‌‌‌دهیم و کره را به آن اضافه می‌‌‌کنیم. پس از این‌‌‌که کره ذوب شد ذرت را اضافه می‌‌‌کنیم و کمی تفت می‌‌‌دهیم تا نرم شود.

 در ادامه قارچ‌‌‌ها را پس از شست‌‌‌وشو به صورت نگینی یا حلقه‌‌‌ای خرد می‌‌‌کنیم؛ سپس به قابلمه حاوی ذرت اضافه می‌‌‌کنیم. تفت دادن را ادامه می‌‌‌دهیم تا آب قارچ‌‌‌ها خارج شود بعد کمی آب لیمو اضافه می‌‌‌کنیم. آب‌لیمو باعث می‌‌‌شود رنگ قارچ‌‌‌ها تیره نشود.

 در این مرحله حرارت زیر قابلمه را ملایم‌‌‌تر می کنیم و ۵ دقیقه در قابلمه را می‌‌‌گذاریم تا قارچ‌‌‌ها نرم شوند. پس از گذشت ۵ دقیقه مجدد قارچ و ذرت را تفت می‌‌‌دهیم تا جایی که آبی که قارچ‌‌‌ها انداخته‌‌‌اند، به طور کامل تبخیر شود.

 پس از این‌‌‌که آب موجود در قابلمه تبخیر شد، سس مایونز را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه و مواد را خوب مخلوط می‌‌‌کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پنیر پیتزا را هم اضافه و مجدد مواد را مخلوط می‌‌‌کنیم.

پس از اضافه کردن پنیر پیتزا در قابلمه را می بندیم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می‌‌‌کنیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود. پس از گذشت ۲ دقیقه در قابلمه را برمی داریم و ذرت مکزیکی را در ظرف مدنظرمان سرو می‌‌‌کنیم.

نکته1: اگر شما هم مایلید به ذرت مکزیکی خود کالباس اضافه کنید می‌‌‌توانید برای مقدار مواد دستور بالا حدود ۱۰۰ گرم کالباس را به صورت نگینی ریز خرد کنید و پس از این‌‌‌که آب قارچ تبخیر شد به قابلمه اضافه کنید. کالباس را حدود ۲ دقیقه در کره تفت دهید سپس باقی مراحل را مانند دستور ادامه دهید.

نکته 2: در صورتی‌‌‌که در منزل ذرت خام دارید و نمی‌‌‌خواهید از کنسرو ذرت استفاده کنید، ذرت‌‌‌ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید، سپس روی حرارت زیاد قرار دهید و پس از این‌‌‌که آب داخل قابلمه به جوش آمد حرارت را کم کنید تا ذرت‌‌‌ها به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بپزند. برای بهتر شدن طعم ذرت‌‌‌ها بهتر است مقداری نمک هم در آب در حال جوش بریزید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار