gardeshban.ir

دادستان شهرستان زرند از کشف تعدادی آثار تاریخی_فرهنگی جعلی مربوط به دوران هخامنشیان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۲۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲-1402 August 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف محموله عتیقه تقلبی در زرند


رضا یعقوبی امروز هفتم آبان ماه در تشریح این خبر گفت: در پی مشکوک شدن ماموران نیروی انتظامی به یک دستگاه خودرو با پلاک غیربومی، با دستور مقام قضائی خودرو توقیف و در بازرسی صورت گرفته، بسته‌ای که به صورت ماهرانه جاساز شده بود، کشف شد.

وی افزود: با توجه اینکه اقلام مکشوفه به شکل آثار تاریخی بوده‌اند، بنا به اهمیت موضوع حفظ و حراست از آثار تاریخی و ملی، تمامی متهمان که غیربومی نیز بودند، دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان تحویل داده شدند.

یعقبی گفت: در بررسی اولیه از سوی کارشناسان اداره میراث فرهنگی، تقلبی بودن آثار اثبات شده، لذا با تکمیل تحقیقات، پرونده آماده صدور تصمیم نهایی است.

وی بیان کرد: برای حفظ و صیانت از یادگار پیشینیان، قانونگذار مجازات‌های سختگیرانه‌ای برای حفاری غیرمجاز و خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی مصوب کرده و ساخت، حمل و نگهداری نمونه تقلبی این آثار نیز جرم انگاری شده است.

دادستان زرند گفت: تقلبی بودن آثار کشف شده رافع مسئولیت کیفری متهمان نیست و برابر قانون و با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید به عزم جدی دستگاه قضائی در برخورد با تمامی جرائم به ویژه جرائم علیه آثار تاریخی_فرهنگی افزود: آثار تاریخی از هر نوعی، اعم از منقول و غیرمنقول به عنوان هویت تاریخی و ملی کشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند و هرگونه اقدام علیه آن ها به هر میزان که صورت پذیرد از سوی دستگاه قضایی با قاطعیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

یعقوبی در پایان عنوان کرد: امروزه عده‌ای به قصد سودجویی با ارسال پیامک‌هایی مبنی بر کشف و پیدا کردن گنج یا عتیقه، شهروندان را فریفته و از این طریق سرمایه آنها را به تاراج می‌برند؛ لذا ضروری است مردم ضمن هوشیاری، در دام کلاهبرداران قرار نگیرند و در این راستا با دریافت هرگونه پیامک یا تماس در خصوص کشف و فروش آثار تاریخی، موضوع را به مراجع انتظامی گزارش نمایند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار