gardeshban.ir

حویق در استان گیلان یکی از دیدنی‌ترین‌ مناطق شمال کشور است. جاهای دیدنی حویق در عین بکر بودن بسیار تماشایی‌اند.
کد خبر: ۶۰۲۷۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲-1402 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
حویق در استان گیلان یکی از دیدنی‌ترین‌ مناطق شمال کشور است. جاهای دیدنی حویق در عین بکر بودن بسیار تماشایی‌اند. در سفر به حویق می‌توانید هم آرامش کسب کنید و هم عکس‌های زیبایی به ثبت برسانید. در ادامه به معرفی این شهر خوش آب و هوا و جاذبه‌های توریستی آن می‌پردازیم.

جاهای دیدنی حویق؛ معرفی پدیده‌های طبیعی بکر نگین زمردین گیلان


حویق کجاست؟

حویق یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که با دریا و جنگل همسایه است. دیدنی‌های حویق باعث شده‌اند تا این شهر به یکی از آرام‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای استان تبدیل شود. مزارع وسیع، جنگل انبوه، آب و هوای خوش و دسترسی راحت به دریا سبب شده تا حویق جایی بکر برای کسب آرامش و فرار از هیاهوی شهری باشد. این شهر تقریباً ۳۰ کیلومتر با آستارا فاصله دارد و رسیدن به آن آسان است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که بعد از گردش در آستارا حتماً سری هم به حویق بزنید.

دیدنی‌های حویق

جاهای دیدنی حویق بیش‌تر از نوع طبیعی‌اند و شما را به وجد می‌آورند. جنگل‌های وسیع، آبشارها، رودخانه و سواحل این منطقه جان می‌دهند برای ماجراجویی. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

باغ‌های کیوی حویق؛ خصوصی اما دیدنی!

باغ‌های کیوی جایی جالب در حویق محسوب می‌شوند که امکان خرید کیوی را برای مسافران مهیا کرده‌اند. از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به باغ کیوی شعبانی اشاره کرد که این میوه را با قیمتی مناسب به فروش می‌رساند. درعین‌حال به گردشگران امکان گشت و گذار در باغ را می‌دهد. از دیگر باغ‌های کیوی این منطقه می‌توان به باغ کیوی بهشتی اشاره کرد که وسعت فراوانی دارد. این باغ به چند بخش تقسیم شده و بیشتر به فروش عمده کیوی می‌پردازد.

آبشار زمرد حویق؛ تماشایی و دیدنی

یکی از مکان‌های دیدنی حویق آبشار زمرد است. این آبشار در نزدیکی شهر حویق و در ۴۰ کیلومتری شهر تالش قرار گرفته و دسترسی خوبی دارد. آبشار دوقلو زمرد حویق شامل دو آبشار در کنار یکدیگر است که به حوضچه‌ای بزرگ منتهی می‌شوند. آبشار دوم حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و خروشان‌تر از دیگری است. وجود درختان بلند و سرسبز در حوالی آبشار زمرد باعث شده تا این جاذبه جای خوبی برای کسب آرامش باشد. همچنین هوای آنجا همیشه خنک است و خستگی گردشگران را رفع می‌کند. اگر به دنبال جایی مناسب برای کمپ هستید پیشنهاد می‌کنیم که از آبشار زمرد غافل نشوید.

جاهای دیدنی حویق؛ معرفی پدیده‌های طبیعی بکر نگین زمردین گیلان


جنگل حویق؛ الماس سبز منطقه

یکی دیگر از جاهای دیدنی حویق جنگل این شهرستان است که از خروجی شهر آغاز می‌شود. تنوع درختان و گیاهان در آنجا باعث شده تا جلوه خوبی برای عکاسی به وجود آید. خنکای هوا و صدای پرنده‌ها در این منطقه هر گردشگری را به وجد می‌آورد. درعین‌حال آب و هوای خوب آنجا شما را وسوسه می‌کند تا سفرتان را تمدید کنید. جنگل حویق گزینه خوبی برای ماجراجویی و جنگل‌نوردی است. به طوری که ممکن است شاهد پرنده‌های رنگارنگی در آنجا باشید. البته توصیه می‌کنیم که در طول سفر یک راه بلد همراه داشته باشید تا مسیر را گم نکنید.

ییلاقات حویق؛ رؤیایی و دنج

در حوالی حویق ییلاقاتی رؤیایی وجود دارد که شاید نامشان را کمتر شنیده باشید. از جمله محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به زری اشاره کرد که مراتع سرسبز، جنگل و کوهستان را به خود اختصاص داده است. در آنجا از هوای تازه و چشم‌اندازهای جادویی لذت می‌برید. به طوری که آرامش آنجا شما را به وجد می‌آورد. از دیگر ییلاقات حویق می‌توان به زرگری، تول، کته چول و آترانماری اشاره کرد. در این ییلاقات باشکوه نیز می‌توانید اقدام به اجاره ویلا و سوئیت در شمال کرده و شب را در طبیعت سپری کنید.

ساحل زمرد حویق؛ مهیج و امن

ساحل زمرد یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری حویق است که جایی عالی برای شنا است. این ساحل وسیع و بکر در عین تمیز بودن به شما امکان تفریحات دریایی را می‌دهد. در آنجا می‌توان قایق‌سواری، شنا، والیبال ساحلی و غیره انجام داد. همچنین با داشتن امکانات اولیه نیاز گردشگران و خریداران بلیط هواپیما سفرمارکت را برطرف می‌کند. وجود غریق نجات در ساحل زمرد باعث شده تا امنیت افراد تأمین شود و بتوان با خیال راحت در آنجا شنا کرد. همچنین می‌توانید قایق اجاره کرده و به دل دریا بروید.

پارک ساحلی گلسار حویق؛ خلوت و باصفا

یکی دیگر از جاهای دیدنی حویق پارک ساحل گلسار است. این پارک فضایی آرام دارد و جان می‌دهد برای استراحت کردن. همچنین به دلیل خلوت بودن گزینه خوبی برای خانواده‌ها به شمار می‌آید. در پارک ساحلی گلسار چندین آلاچیق ساخته شده تا افراد بتوانند در آنجا پیک نیک برگزار کنند و نگران بارش باران نباشند. همچنین سرویس بهداشتی، منقل سنگی و پارکینگ نیز در این پارک تعبیه شده است. گرچه این پارک فاصله بیش‌تری از شهر دارد اما گزینه خوبی برای تفریح به دور از هیاهو است.

جاهای دیدنی حویق؛ معرفی پدیده‌های طبیعی بکر نگین زمردین گیلان


بازار سنتی حویق؛ نشانگر فرهنگ اصیل حویق

بد نیست تا با جاذبه‌های گردشگر حویق درون شهر هم آشنا شوید. بازار سنتی این شهر جای خوبی برای خرید سوغات و خوراکی محلی است. در آنجا انواع برنج، ترشی، عسل، میوه و لبنیات به فروش می‌رسد که کیفیتی عالی دارند. همچنین صنایع دستی حویق مانند جوراب پشمی نیز می‌توانید از آنجا بخرید. تمام خوراکی‌ها و صنایع دستی موجود در بازار به دست مردم بومی تهیه می‌شوند و کیفیت خوبی دارند. این بازار از صبح تا بعدازظهر به روی عموم باز است و پیشنهاد می‌کنیم که برای خرید باکیفیت‌ترین اقلام صبح‌ها به آنجا مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به حویق

بهترین زمان سفر به حویق اواسط بهار و تابستان است. زیرا نه از بارش باران خبری است نه از برف و بوران. همچنین هوا در این ایام معتدل است و کمک می‌کند تا خاطره خوبی رقم بزنید. البته توصیه می‌کنیم که پیش از عزیمت و خرید بلیط هواپیما رشت، آب و هوای حویق را بسنجید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار