gardeshban.ir

قرابیه خیس شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است ک بافتی سبک و نرم دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود این شیرینی خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه کنید و برای پذیرایی استفاده کنید.
کد خبر: ۶۰۳۰۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲-1402 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



قرابیه خیس شکلاتی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است ک بافتی سبک و نرم دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود این شیرینی خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی تهیه کنید و برای پذیرایی استفاده کنید. 

مواد لازم برای خمیر

کره نرم شده ۱۰۰ گرم
شکر نصف پیمانه
روغن مایع نصف پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
آرد۳ پیمانه
وانیل۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذا خوری پر

مواد لازم برای شربت

شکر۱ پیمانه
شیر۲ پیمانه
پودر قهوه یا نسکافه۱ قاشق غذا خوری پر

مواد لازم برای رویه 

مخلوط شکلات تلخ و شیری ذوب شده به روش بن‌ماری ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم
شکلات طلایی کاراملی ۵۰ گرم
پرک بادام ۲ قاشق غدا خوری

طرز تهیه قرابیه خیس شکلاتی

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر مقداری کره را که از ده دقیقه قبل به دمای محیط رسیده و نرم شده است داخل یک ظرف بریزید و بعد از آن روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شده و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله دوم

سپس یک تخم مرغ را به مخلوط کره و روغن اضافه کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و خوب با هم مخلوط و یکدست شوند سپس در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود و بعد کمی بکینگ پودر به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و سپس مقداری وانیل به آن‌ها اضافه کنید و هم بزنید بعد پودر کاکائو را به ترکیب آرد اضافه کنید هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند و بعد هم مقداری شکر به ترکیب آرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از آن ترکیب آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد مایع اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند و بافت یکدستی تشکیل شود، وقتی که خمیر جمع شد و فرم گرفت خمیر را با دست خوب ورز دهید تا یکدست و صاف و نرم و لطیف شود.

مرحله پنجم

سپس سینی فر و یا قالب مورد نظر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و سپس مقداری از خمیر به اندازه یک گردو را بردارید و در دست فرم دهید و به شکل توپک درآورید، همه توپک‌ها را آماده کنید و با فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله ششم

بعد قالب یا سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر گازی را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر خوب بپزند و آماده شوند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود.

مرحله هفتم

در این فاصله برای درست کردن شربت ابتدا مقداری شیر را داخل یک ظرف بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و بعد ظرف مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شیر گرم شود و شکر در شیر کاملا حل شود.

مرحله هشتم

سپس مقداری پودر قهوه را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند و بافت یکدستی تشکیل شود به جای پودر قهوه می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان از نسکافه استفاده کنید و پودر نسکافه را در شیر بریزید و هم بزنید.

مرحله نهم

بعد شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و سپس قالب شیرینی‌ها را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی‌ها کمی خنک شوند و سپس آن‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و بعد بلافاصله در شربت گرم قرار دهید.

مرحله دهم

سپس اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه در شربت بمانند و همه جای آن‌ها کاملا به شربت آغشته شود و سپس شیرینی‌ها را از شربت بیرون بیاورید و روی توری قرار دهید تا شربت اضافی آن‌ها خارج شود و بعد در ظرف دیگری بگذارید.

مرحله یازدهم

سپس مقداری شکلات تلخ را در ظرفی بریزید و ظرف را به روش بن‌ماری روی حرارت غیر مستقیم نگه دارید تا شکلات ذوب شود و بعد از روی حرارت بردارید تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس شکلات آب شده را داخل قیف مناسب بریزید.

مرحله دوازدهم

بعد روی شیرینی‌ها را با شکلات ذوب شده تزئین کنید همینطور مقداری شکلات طلایی را هم به روش بن‌ماری ذوب کنید و شیرینی‌ها را با خطهای زیگزاگی روی آن‌ها تزئین کنید و یا از پودر پسته و یا مغز گردوی خرد شده برای تزئین استفاده کنید.

مرحله سیزدهم

همینطور می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان شیرینی‌ها را به شکل ساده فقط با چند پرک بادام تزئین کنید و سپس آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا شربت و شکلات روی آن‌ها خودشان را بگیرند و سفت شوند و شیرینی‌ها جا بیفتند و طعم آن‌ها بهتر شود.

مرحله چهاردهم

سپس تعدادی قرابیه خیس شکلاتی را در ظرف مناسب بچینید و این شیرینی‌های خوش طعم و جذاب را به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها و یا به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی همراه با چای یا قهوه یا نسکافه سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار