gardeshban.ir

گزارش/
پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا نوعی خدمات مهاجرتی- مسافرتی است که در آن شخصی که تقاضای دریافت ویزا را داده می تواند از شخص دیگری به عنوان نماینده بخواهد تا کارهای دریافت ویزا را انجام دهد و در نهایت شخص می تواند از سفرهای مکرر به کشور واسط خودداری کند.
کد خبر: ۶۰۲۶۴
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲-1402 August 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه چیز درباره «پیکاپ ویزا» و یا «پیکاپ پاسپورت»


پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا نوعی خدمات مهاجرتی- مسافرتی است که در آن شخصی که تقاضای دریافت ویزا را داده می تواند از شخص دیگری به عنوان نماینده بخواهد تا کارهای دریافت ویزا را انجام دهد و در نهایت شخص می تواند از سفرهای مکرر به کشور واسط خودداری کند.

پیکاپ پاسپورت چیست؟

وقتی درخواست برای اخذ ویزا ارسال می شود سفارت خانه کشور مقصد یک زمان مشخصی را برای فرد متقاضی در نظر میگیرد تا ارائه مدارک و مصاحبه در آن زمان انجام شود. حضور متقاضی ویزا در زمان تعیین شده در سفارت خانه الزامی است و شخص حتما باید در موعد مقرر در سفارت خانه حضور پیدا کند. مامور سفارت بعد از مصاحبه و ارزیابی و بررسی شخص نتیجه مصاحبه و درخواست ویزا را از طریق ایمیل به اطلاع او می رساند.

اگر طی ایمیل به شخص اطلاع داده شود که درخواست وی برای اخذ ویزا تایید شده او باید برای دریافت ویزا مجددا به سفارت خانه مراجعه کند. اگر سفارت خانه کشور مقصد در ایران باشد مشکلی برای مراجعه و دریافت ویزا وجود ندارد. اما اگر کشور مقصد در ایران سفارت خانه نداشته باشد فرد باید به کشور واسطه سفر کرده و ویزای خود را از سفارت خانه کشور مقصد در کشور واسطه بگیرد که هزینه و زمان زیادی از فرد متقاضی ویزا می گیرد.

برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت فرد متقاضی ویزا می تواند پاسپورت خود را به شخص دیگری به عنوان نماینده قانونی تحویل بدهد تا فرد نماینده کارهای دریافت ویزا در کشور واسطه را انجام دهد. به پروسه ارسال گذرنامه به سفارت خانه و تحویل آن با مهر ویزا پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا گفته می شود.

پیکاپ پاسپورت در چه شرایطی استفاده می شود؟

همانطور که میدانید کشور ایران با برخی کشورها روابط سیاسی و دیپلماتیک چندان خوبی ندارد به همین دلیل این کشورها در ایران سفارت خانه مخصوص به خود را ندارند. در این شرایط اگر ما بخواهیم ویزای یکی از این کشورها را دریافت کنیم باید برای انجام کارهای لازم برای دریافت ویزا به یک کشور واسط سفر کنیم و به سفارت خانه کشور مورد نظر در کشور واسطه مراجعه کنیم. مطمئنا این رفت و آمدها به کشور واسط هزینه های مالی و وقت زیادی از ما می گیرد. پیکاپ پاسپورت در چنین شرایطی برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان استفاده می شود.

مراحل درخواست پیکاپ پاسپورت چیست؟

برای دریافت پیکاپ پاسپورت فرد باید در ابتدا یک شرکت یا موسسه معتبر را برای انجام کار انتخاب کند. بعد از آن فردی به عنوان نماینده قانونی متقاضی ویزا انتخاب می شود. دقت کنید که فردی که به عنوان نماینده قانونی خود برای دریافت پیکاپ پاسپورت انتخاب می کنید فردی با تجربه و خبره باشد و از روند کاری سفارت خانه ها اطلاعات کامل داشته باشد تا بتواند کارهای شما را با بالاترین سرعت و بدون هدر رفتن وقت پیگیری کند.

بعد از پیدا کردن یک موسسه معتبر و مورد تایید مدارک خود را به شرکت تحویل می دهید. مدارک لازم برای انجام این کار شامل گذرنامه و پرینت ایمیل تایید ویزا از سوی سفارت خانه است. البته انواع ویزا و کشورهای مختلف مدارک متفاوتی نیاز دارند که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت. بعد از این شرکت پس از بررسی مدارک شما یک فرم وکالت نامه به شما ارائه میکند. امضای فرم وکالت نامه به این معنی است که شما این شرکت را نماینده خود برای دریافت ویزا از سفارت خانه تایید می کنید.

بعد از این می توانید به خانه برگردید و منتظر رسیدن ویزای خود بمانید. در این زمان نماینده شما از طرف شرکت گذرنامه شما را به سفارت خانه کشور مقصد برده و پس از آن با ویزای شما برمیگردد. این عملیات ممکن است یک تا سه هفته طول بکشد.

توجه داشته باشید که از زمان دریافت ایمیل تا مراجعه به سفارت خانه برای دریافت ویزا تنها ۳۰ روز فرصت دارید در غیر اینصورت ویزای شما باطل خواهد شد.


برای دریافت ویزای کدام کشورها باید از طریق پیکاپ پاسپورت ویزا بگیریم؟

همانطور که اشاره کردیم پیکاپ پاسپورت تنها زمانی انجام می شود که کشور مقصد در کشور مبدا سفارت خانه نداشته باشد. در این شرایط فرد برای دریافت ویزا به یکی از کشورهای همسایه سفر میکند و از طریق سفارت خانه کشور مقصد در کشور واسطه نسبت به دریافت ویزای خود اقدام می کند.

در حال حاضر کشورهای انگلیس، آمریکا و کانادا در ایران سفارتخانه ندارند و اگر شخصی بخواهد ویزای یکی از این کشورها را بگیرد باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، امارات و یا گرجستان سفر کنند.

پیکاپ پاسپورت آمریکا

دو کشور ایران و آمریکا سال های طولانی است که روابط سیاسی و دیپلماتیک خوبی باهم ندارند و سفارت خانه امریکا در ایران سال ها است که بسته است. افرادی که قصد سفر و اخذ ویزای امریکا را دارند باید برای درخواست گرفتن ویزا، انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت خانه به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. بیشتر ایرانیان یکی از کشورهای امارات، ارمنستان و یا ترکیه را به عنوان کشور واسطه خود انتخاب می کنند.

پیکاپ ویزای کانادا

کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت در بین ایرانیان است به طوری که سالانه تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور سفر می کنند. شما برای کار در کانادا هم به ویزا نیاز دارید و از آنجایی که کانادا در ایران سفارت خانه ای ندارد برای اخذ ویزای این کشور نیز باید به یکی از دو کشور امارات یا ترکیه مراجعه کنید.

چگونه ویزای توریستی کانادا را تبدیل به اقامت دائم کنیم؟

شما می توانید شهرهای ابوظبی و دبی در امارات و استانبول و آنکارا  در ترکیه را برای انجام کارهای اخذ ویزای کانادا انتخاب کنید. دریافت پیکاپ ویزای کشور کانادا از طریق کشور امارات بین یک تا سه هفته طول می کشد و علاوه بر مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم تعهد پست نیز در آن مورد نیاز است که از طرف شرکت انتخابی شما تهیه می شود.

پیکاپ ویزای کانادادریافت ویزای انگلیس

سفارت انگلیس در ایران در حال حاضر در حالت نیمه تعطیل به سر می برد و انجام اقدامات لازم برای اخذ ویزا از طریق سفارت خانه انگلیس در ایران امکان پذیر نیست. اگر قصد دارید که ویزای کشور انگلیس را دریافت کنید باید به یکی از کشورهای همسایه رفته و پروسه انگشت نگاری و مصاحبه را در کشور واسطه انجام دهید. سپس در صورت تایید و دریافت ایمیل تایید ویزا می توانید از خدمات پیکاپ پاسپورت برای دریافت ویزای خود استفاده کنید.

مدارک لازم برای گرفتن پیکاپ پاسپورت یا ویزا

انواع مدارک مختلفی وجود دارد که برای دریافت ویزای خود باید آنها را به سفارت خانه تحویل دهید. اما هر نوع ویزا تقریبا مدارک مختلف و متفاوتی نیاز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مدارک لازم برای دریافت ویزای مهاجرتی

پرینت ایمیل تایید ویزا که از طرف سفارتخانه ارسال شده است.

در صفحه آخر ایمیل فرمی قرار دارد که باید توسط فرد متقاضی پر شود که شامل مشخصات فردی و ظاهری مثل قد، رنگ چشم، نام، آدرس ایمیل، آدرس پستی به همراه کد پستی و شماره تلفن می باشد.

گذرنامه

دو قطعه عکس ۷×۵ (روی یکی از این عکس ها آدرس محل عکاسی ذکر شود.)

مدارک لازم برای دریافت ویزای غیر مهاجرتی

پرینت ایمیلی که سفارتخانه برایتان ارسال کرده است.

گذرنامه

رسید انگشت نگاری

اصل وکالت نامه

مدارک لازم برای دریافت ویزای یک طرفه

اصل رسید سفارت

کپی صفحه اول گذرنامه

اصل وکالت نامه

پرینت ایمیلی که سفارت خانه برایتان ارسال کرده است.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای دو طرفه

گذرنامه

اصل وکالتنامه

اصل رسید سفارت

پرینت ایمیلی که از طرف سفارت برایتان ارسال شده است. عنوان این ایمیل Passport Resubmission است.

برای دریافت پیکاپ ویزای انگلیس از طریق کشور امارات علاوه بر مدارکی که ذکر کردیم اصل رسید واریز وجه سفارت هم مورد نیاز است.

درخواست پیکاپ پاسپورتمدارک لازم برای دریافت پیکاپ ویزا در کشورهای مختلف

همانطور که نوع ویزا در مدارک مورد نیاز آن تاثیر دارد، کشوری که به عنوان کشور واسطه انتخاب می کنیم هم می تواند بین مدارک مورد نیاز تفاوت ایجاد کند. در ادامه این مقاله مدارک مورد نیاز هنگام گرفتن پیکاپ ویزا از طریق کشورهای ارمنستان، ترکیه و امارات را بررسی میکنیم.

مدارک لازم برای دریافت پیکاپ ویزا از کشور ارمنستان

گذرنامه امضا شده

نام کاربری و رمز عبور که باید در اختیار نماینده خود در این کشور قرار دهید.

مدارک لازم برای دریافت پیکاپ پاسپورت در کشور ترکیه

شناسنامه

گذرنامه

وکالت نامه محضری

نام کاربری و رمز عبور که باید در اختیار نماینده خود قرار دهید.

مدارک لازم برای دریافت ویزا از کشور امارات

گذرنامه امضا شده

وکالت نامه محضری

برگه Case Number

تعهد پست

نام کاربری و رمز عبور که باید در اختیار نماینده قرار گیرد.




الب گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار