gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی از آغاز به کار انجمن خیرین میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۰۴۳۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲-1402 August 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
انجمن خیرین میراث فرهنگی راه می‌افتد


علی دارابی - معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - در این‌باره گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موافقت وزارت کشور تشکیل شده و یک نهاد خیریه نیکوکاری و غیردولتی است.

او اظهار کرد: حال بناها، مجموعه‌ها و اماکن تاریخی ایران خوب نیست و بودجه و اعتبارات محدود دولتی برای حفظ، صیانت و نگهداری آن کفایت نمی‌کند و نیاز به یک نهضت بزرگ ملی دارد.

دارابی به عنوان رئیس هیأت مؤسس انجمن خیرین میراث فرهنگی گفت: در مراسمی که عصر روز شنبه چهارم آذرماه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و خیرینی از سراسر کشور برگزار خواهد شد، ‌ این انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون میراث فرهنگی بیان کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری خیرین در حوزه میراث فرهنگی کشور، اتفاقات نیکویی رقم بخورد و علاوه‌بر حفظ مواریث ارزشمند کشور و انتقال آن به آیندگان، ‌ به ارتقاء جایگاه ایران در فهرست جهانی یونسکو بیانجامد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش‌تر نیز درباره ضرورت راه‌اندازی این انجمن گفته بود: برای حفظ میراث فرهنگی فقط نمی‌توانیم به اعتبارات دولتی متکی باشیم. اعتبارات دولتی شوخی بزرگی است. بارها با عدد و رقم میانگین اعتبارت را اعلام کردیم، رقم قابل اتکایی نیست، حتما باید مردم مشارکت کنند. در ابلاغ رییس صندوق حفظ و احیا نیز تسریع در مشارکت بخش خصوصی در احیا و مرمت را تاکید کردم، وگرنه جلو چشم همه ما میراث فرهنگی نابود می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار