gardeshban.ir

نشست گردشگری میان کشورهای عضو سازمان شانگهای از ۲ تا ۵ آذر با هدف ارتقای صنعت گردشگری کشورهای عضو سازمان برگزار شده است.
کد خبر: ۶۰۵۹۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۲-1402 September 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
 برگزاری اولین نشست گردشگری سازمان شانگهای و مزیت آن برای ایران


نشست گردشگری سازمان همکاری شانگهای با حضور دیپلمات‌ها و مدیران سازمان‌های گردشگری کشورهای عضو با هدف ارتقای صنعت گردشگری برگزار شد. در صورتی که اهداف این نشست محقق شود باعث افزایش تبادل گردشگر میان کشورهای عضو و رشد صنعت گردشگری از جمله در کشورمان ایران می‌شود.

چرا نشست گردشگری سازمان شانگهای برگزار شد؟

تا قبل از کرونا، از ۳ میلیارد جمعیت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و ۲۵۰ میلیون مسافر، فقط ۵۰ میلیون گردشگر به کشورهای عضو این سازمان سفر کردند. به همین دلیل سران این سازمان به فکر ارتقای صنعت گردشگری میان کشورهای عضو هستند.

اهداف اصلی نشست گردشگری سازمان همکاری شانگهای

بررسی پتانسیل گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای
توسعه گردشگری پایدار
از بین بردن فقر از طریق گردشگری
تسهیل سفر به کشورهای عضو سازمان شانگهای
تبادل فناوری‌های مربوط به صنعت گردشگری

مزایای نشست گردشگری سازمان شانگهای برای ایران

یکی از مزایای این نشست، آسان‌تر شدن سفر به کشورهایی مانند روسیه، چین، تاجیکستان، ازبکستان، هند و دیگر کشورهای عضو این سازمان است. از طرف دیگر، این نشست به صورت سالانه، یکی از شهر‌های کشورهای عضو سازمان شانگهای را به عنوان پایتخت گردشگری سازمان معرفی می‌کنند. ایران نیز برای معرفی پایتخت گردشگری خود به سازمان همکاری شانگهای اعلام آمادگی کرد. در این صورت، با افزایش گردشگران خارجی درآمد‌های ارزی ایران نیز افزایش یافته و صنعت گردشگری کشورمان ارتقا می‌یابد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار