gardeshban.ir

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از تداوم پیگیری برای احیای خانه مشروطه کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۵۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲-1402 September 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
احیای خانه مشروطه کرمانشاه به کجا رسید؟

داود حسنی بااشاره به پیگیری‌های انجام شده برای احیاء خانه مشروطه کرمانشاه، اظهار کرد: سرای فیض مهدوی واقع در محله فیض آباد کرمانشاه، خانه‌ای تاریخی است که قرار است خانه مشروطه را در آن راه اندازی کنیم.   

وی ادامه داد: بزرگان مشروطه خواه کرمانشاه در زمان قاجار جلسات خود را در منزل فیض مهدوی که خود از سرداران مشروطه بود برگزار می‌کردند و امروز هم بنا داریم این سرای تاریخی را به عنوان خانه مشروطه معرفی کنیم.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: این سرای تاریخی بعدها به تملک میراث فرهنگی استان درآمد و در سال‌های اخیر از طریق صندوق احیاء بناهای تاریخی کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: برنامه احیاء خانه مشروطه کرمانشاه در سرای فیض مهدوی طی یکی دوسال گذشته آغاز شده و قرار بود اواخر سال گذشته راه اندازی و افتتاح شود، اما متاسفانه با موانع و مشکلاتی برخوردیم.

حسنی خاطرنشان کرد: برنامه راه اندازی خانه مشروطه کرمانشاه کماکان در حال پیگیری است و  با رایزنی صورت گرفته با بهره بردار بنا، در حال انجام مقدمات راه اندازی آن با اخذ مجوز از وزارتخانه هستیم.

وی با بیان اینکه گردآوری مستندات تاریخ مشروطه در کرمانشاه در حال انجام است، گفت: با راه اندازی خانه مشروطه، نمایشگاهی دائمی را از عکس ها و مستندات تاریخ مشروطه در کرمانشاه  برپا خواهیم کرد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه گفت: کرمانشاه سومین شهر تاثیرگذار ایران در دوره مشروطه است و با راه اندازی خانه مشروطه بخشی از تاریخ این شهر را احیاء خواهیم کرد.

ساختمان فیض مهدوی سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار