gardeshban.ir

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که یک تپه بزرگ و چمن‌دار در نروژ محل دفن یک کشتی خاکسپاری احتمالا متعلق به دوران پیش از وایکینگ‌ها بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۲۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲-1402 September 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
کشف کشتی خاکسپاری در یک تپه

به گزارش روزپلاس، براساس یک تحقیق جدید، تپه‌ای واقع در نروژ که با نام تپه تدفین «هرلاگشاگن» (Herlaugshagen) شناخته می‌شود، احتمالاً محل دفن یک کشتی تاریخی است. 

باستان‌شناسان مدت‌هاست به این فکر می‌کردند که آیا این تپه بزرگ که در «لکا» واقع شده،‌ محل دفن یک کشتی بوده است یا خیر. محققان در تابستان امسال تحقیقاتی در این محوطه انجام دادند و چندین میخ‌ پرچ بزرگ را که قطعات مختلف کشتی را به همدیگر متصل می‌کرد، به همراه بقایای چوبی کشتی کشف کردند.

باستان‌شناسان با یادآوری این نکته که این تپه خاکسپاری یکی از بزرگ‌ترین تپه‌های نروژ است،‌ اعلام  کردند که اندازه‌های پرچ‌های کشتی نشان می‌دهد بقایای این کشتی تا حد قابل‌توجهی حفظ شده است.

 قطر این تپه حدود ۶۰ متر و ارتفاع آن حدود ۷ متر است‌ و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که در مقایسه با سایر تپه‌های خاکسپاری این منطقه، که بسیار کوچک‌ترند و قطر آن‌ها معمولا بین ۸ تا ۱۲ متر است،‌ این تپه بزرگ به‌راحتی می‌تواند یک کشتی را در خود جای دهد.

باستان‌شناسان پس از انجام تاریخ‌گذاری رادیوکربن چوب‌های باقی‌مانده به این نتیجه رسیدند که کشتی در حوالی ۷۰۰ میلادی ساخته شده است و این یعنی قدمت کشتی به پیش از «عصر وایکینگ‌ها» (۷۹۳ تا ۱۰۶۶ میلادی) بازمی‌گردد.

باستان‌شناسان نکته ویژه درباره این تپه را قدمت زیاد کشتی خاکسپاری که در آن دفن شده است،‌ عنوان کرده‌اند.

اسناد تاریخی نشان می‌دهد این مکان چندین‌بار در طول قرن هجدهم کاوش شده است و گزارش‌های مکتوب نشان می‌دهد که تعدادی اثر باستانی از جمله بخشی از دیوار، میخ‌های آهنی، کتری برنزی، استخوان‌های حیوانات، لایه‌ای از زغال سنگ و یک اسکلت با شمشیر در گذشته کشف شده است. به گزارش رسانه نروژی «SciTech News»، متأسفانه همه این موارد در دهه ۲۰ میلادی گم ‌شده‌اند.

با این حال باستان‌شناسان معتقدند باید تحقیقات بیشتری را برای ترسیم تصویری از ظاهر کشتی و هدف آن انجام داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار