gardeshban.ir

پیشکسوت صنعت هتلداری گفت: هتلداران در ایام نوروز با افزایش نرخ هتل‌ها می‌خواهند کمبود درآمدهای خود را جبران کنند، موضوعی که بسیاری از گردشگران را از رفتن به این اماکن منصرف کرده و ضربه‌ای بزرگ به این صنعت می‌زند.
کد خبر: ۱۰۷۹۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :

کیومرث عالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه صنعت هتلداری پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: اگر واقعا دولت با صنعت گردشگری و هتلداران همکاری کند می‌توان با برطرف کردن مشکلات به استانداردهای جهانی در این صنعت رسید.

وی  افزود: در صنعت گردشگری و هتلداری، احتکار، محدودیت زمان، زمین و سرمایه گذاری وجود ندارد و نیاز مبرمی به تجهیزات و ادوات پیشرفته برای هتلداری نیست.

عالی زاده با تاکید بر اینکه در این حوزه به شرط حمایت دولت می‌توان کارهای زیادی انجام داد، خاطرنشان کرد: هتلداری یک صنعت فراملی است و متاسفانه آن گونه که باید این حوزه از سوی دولت مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این پیشکسوت صنعت هتلداری تصریح کرد: ارزش‌های افزوده‌ای که هتلداران در این شرایط اقتصادی و کمبود مسافر در هتل‌ها باید پرداخت کنند موجب ناامیدی آنها در فرایند گسترش این صنعت در کشور شده است.

عالی زاده، رقابت ناسالم را از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی صنعت گردشگری دانست و یادآور شد: رقابت در صنعت هتلداری کشور به صورت اصولی و درست پیش نمی‌رود و متولی برای توسعه و انسجام یافتن این حوزه وجود ندارد.

این هتلدار پیشکسوت با بیان اینکه آموزش مهم ترین شرط هتلداری است، یادآور شد: برای آموزش هتلداران هیچ هزینه‌ای نمی‌شود و در صورتی که اگر این صنعت در کشور توسعه یابد می‌تواند منجر به اشتغالزایی شود.

وی با بیان اینکه صنعت هتلداری یک زنجیره است که حلقه های متعدد دارد، تاکید کرد: اگر شرایط برای هتلداران تسهیل شود، قطعا هتل‌ها می‌توانند اثر مثبتی بر رشد گردشگری داشته باشند.
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار