gardeshban.ir

بارش باران از عصر دیروز در مازندران اغاز و سبب وقوع سیلاب، آبگرفتگی معابر درون شهری، تخریب مزارع کشاورزی و سردهنه‌های کشاورزی شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷-1397 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
زارع مدیر عامل فضای سبز شهرداری ساری گفت: جزیره مصنوعی واقع در این پارک، نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، فضای سبز، وسایل ورزشی، مسیر پیاده‌رو و پیست دوچرخه سواری پارک ملل ساری بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب کاملا زیر آب رفت.


وی با بیان اینکه سطح آب همچنان در حال افزایش است، افزود: برای جلوگیری از خطرات احتمالی هماهنگی برای مسدود کردن پل تجن از سمت غرب به شرق در حال انجام است.

زارع با کم نظیر خواندن طغیان رودخانه تجن ساری، گفت: عوامل شهرداری ساری از زمان وقوع سیلاب در محل حاضر و نسبت به هدایت آب اقدام کردند.

بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور به زیر آب رفت +تصاویر

مدیر عامل فضای سبز شهرداری ساری از ساکنان حاشیه رودخانه تجن خواست از تردد در حاشیه پارک‌های قائم و ملل ساری خودداری کنند

پارک ملل ساری در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و به طول ۲ کیلومتر در حاشیه غربی رودخانه تجن قرار دارد و سال ۹۳ به عنوان بزرگترین پارک تفریحی شمال کشور بهره برداری شده بود.

این مجموعه به دلیل وجود پرچم تمام کشور‌های جهان، پارک ملل نام گرفته است.

وقوع سیلاب و بسته شدن برخی از راه‌های روستایی در مازندران
بارش شدید باران سبب ریزش کوه، مسدود شدن راه برخی روستاها، آبگرفتگی معابر و منازل در شهر‌های زیراب و پل سفید و رانش خاک در چند نقطه از محور اصلی زیراب به شیرگاه و پل سفید به تهران شده است.

اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه بارش باران از عصر دیروز در استان اغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: تشدید بارش‌ها از نیمه شب گذشته، سبب وقوع سیلاب، بسته شدن راه‌های روستایی و تخریب سردهنه‌های کشاورزی در برخی از مناطق استان شده است.

وی افزود: در این مدت شورآب سوادکوه، تلوک قائم شهر، ساری، بندر امیر اباد، بورخانی لفور سوادکوه و دشت ناز به ترتیب با ۷۵، ۷۰، ۶۸، ۶۴ و ۶۳ میلی متر بارش باران بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در استان بوده است.

اسدی با بیان اینکه بارش باران و برف در مناطق جلگه‌ای، دشت و کوهستانی استان تا امشب ادامه دارد، افزود: در این مدت در اندوار آمل، آلاشت، بلده و کیاسر به ترتیب ۴۳، ۴۰، ۳۷ سانتی متر برف باریده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: امد وشد خودرو‌ها هم اکنون در جاده‌های کوهستانی استان به دلیل بارش برف با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی به صیادان هشدار داد با توجه به طوفانی و مواج بودن دریا از هرگونه فعالیت صید و صیادی در دریا خودداری کنند.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار