gardeshban.ir

این روزها پروسه ی ویزا گرفتن برای کشورهای اروپایی یکی از سخت ترین کارهایی است که می توان در زمینه ی درخواست ویزا تجربه کرد. البته این به آن معنا نیست که شما همه جوره برای گرفتن این ویزا دچار مشکل و زحمت خواهید شد ولی با توجه به این که این روزها درخواست ویزا بسیار رد می شود اما، هنوز هم خیلی ها ویزای شینگن را دریافت می کنند. ما امروز می خواهیم تا دلایل رد ویزای شینگن را به اتفاق شما مورد بررسی قرار دهیم تا با تمامی دلایلی که ممکن است به رد درخواست شما بیانجامند را بدانید.
کد خبر: ۱۲۲۷۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

ویزای شینگن چیست؟!

قبل از این که به دلایل رد ویزای شینگن بپردازیم، بیایید تا ابتدا ویزای شینگن را مورد بررسی قرار دهیم. این ویزا را که به آن ویزای شنگن (Schengen) هم می گویند، نوعی از روادید است که از طرف کشورهای اروپایی هم پیمان اتحادیه ی اروپا در واقع خودِ پیمان شینگن بیانگر این است که تعدادی از کشورهای که دارای مرزی واحد هستند، برای افرادی که ویزا و یا اقامت این کشورها را ندارند و قصد سفر به آن ها را دارند صادر می شود. این نوع از ویزا از معروف ‌ترین انواع ویزا است و برای هر کسی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند دریافت آن واجب است و در غیر این صورت اجازه ی سفر به این کشورها را ندارد.

مسافران خارج از منطقه ی‌ شینگن می‌ توانند با در اختیار داشتن ویزای شینگن، تحت زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه سفر کنند و در آن اقامت داشته باشند. این ویزا بر اساس هدف سفر و مدت زمان اقامت دارای انواع مختلفی است و برای هر یک از انواع آن نیز مدارک خاصی باید ارائه شود.

انواع این ویزا که اصطلاحا به آن ویزا تایپ نیز می گویند، عبارتند از:

ویزای نوع A که ویزای ترانزیت فرودگاهی می باشد. اگر این ویزا را دریافت کنید، حق خروج از فرودگاه کشور عضو شینگن را ندارد و فقط می تواند تا در یکی از فرودگاه های عضو این پیمان فرود بیاید.

ویزای نوع B نیز نوعی ویزای عبور و ترانزیت است. با این ویزا می توانید تا از خاک کشورهای شینگن به مدت حداکثر ۵ روز، به مقصدی خارج از این منطقه سفر کنید.

ویزای نوع C در واقع یک ویزای کوتاه‌ مدت است برای ورود و اقامت در کشورهای عضو اتحادیه‌ ی شینگن صادر می گردد. ویزای نوع C 3 زیر شاخه ی مختلف دارد. ویزای یک بار ورود (Single-entry)، ویزای دو بار ورود (Double-entry)، ویزای چندبار ورود (Multiple-entry).

مدارکی که برای دریافت این ویزا نیاز دارید عبارتند از:

فرم تکمیل شده در خواست ویزا، اصل گذرنامه و گذرنامه ‌های قبلی، عکس پرسنلی، مدارک شغلی، بلیط و یا رزرو پرواز رفت و برگشت، بیمه مسافرتی و واچر هتل.

اکنون ۲۶ کشور عضو پیمان شینگن هستند. کشورهایی همچون: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لاتویا، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتانین صادر می شود.

دلایل رد ویزای شینگن چه مواردی است؟

ارائه ندادن مدارک شفاف مالی

به جز ترجمه ی مدارک حساب در گردش بانکی شما که شامل گردش حساب ۶ ماهه ی اخیر شما می گردد، بهتر است که مدارکی دال بر توانایی مالی را به صورت ترجمه شده ی رسمی به همراه مدارکتان ارائه دهید. با این که ارائه ی این مدارک واجب نیست اما تاثیر بسیار مثبتی در دریافت ویزای شما خواهد داشت. شما با این کار ثابت خواهید کرد که توانایی برآمدن از پس هزینه های سفرتان در کشور مقصد خواهید شد.

اسناد سفر جعلی

یکی از دلایل رد ویزای شینگن که از همه هم مهم تر است این است که مدارک ارائه شده از طرف شما دارای ابهاماتی باشند. درجه ی بدتر از ابهامات این است که این مدارک جعلی باشد! با این که این احتمال به صورت قانونی جایی ثبت نشده است اما ممکن است تا برای همیشه درخواست های ویزای شما در حوزه ی شینگن رد بشوند. پس به این اصل توجه داشته باشید که؛ یک سند مسافرتی جعلی، تقلبی و اشتباه، برای هیچ کس قابل اعتماد نیست و درخواست ویزای شما صد در صد رد خواهد شد. این نکته را بدانید که مسئولین سفارت بدون شک با هتل شما تماس می گیرند و برنامه ی سفر شما رو چک می کنند و سپس تایید می کنند که پرواز شما قانونی می باشد. شما با این کار نه تنها موفق نخواهید شد بلکه؛ برای همیشه اعتماد کل حوزه ی اروپا را نسبت به خودتان سلب خواهید کرد.

خطا در روند بررسی فایل شما

گاهی اوقات اشتباهاتی که در طی پرونده ی شما پیش می آید، اصلا تقصیر شما نیست و تنها بدشانسی شماست که پرونده ی شما به دست یک کارمند سهل انگار افتاده است. برای حل و جلوگیری از این مشکل هیچ کاری از دست شما بر نمی آید جز این که مطمئن باشید که مدارکتان درست و کامل است و سپس درخواست تجدید نظر کنید.

نظر افسر پرونده

یک اصل مهم که شاید ترسناک هم باشد این است که ممکن است که پرونده ی شما به دست افسر پرونده و یا به اصطلاح آفیسر پرونده ی شما، با وجود این که شما تمامی مدارکتان تکمیل باشد اما، به نیت و قصد شما برای سفر به کشورش به دلایل مختلفی شک کند و شما را تایید ننماید؛ شما پرونده ی خود را باید شکست خورده ببینید. دلایلی همچون: عدم مطابقت مدارک شغلی و صلاحیت حرفه ای با شرایط مالی ارائه شده، ناتوانی در ارائه ی اسناد و مدارک که از هدف سفر و اقامت در منطقه ی شینگن پشتیبانی کند، منطبق نبودن دوره ی برنامه ی ویزا با برنامه ی سفر ارائه شده و وضعیت حق مرخصی و یا وضعیت درآمد و ناتوانی در ارائه ی برنامه در قبال اتفاقات پیش بینی نشده در سفر از جمله ی این دلایل و احتمالات هستند. البته هنوز هم گزینه ی درخواست تجدید نظر در روبروی شما قرار دارد اما هنوز هم احتمال رد شدن برای شما وجود دارد.

سابقه ی کیفری

سابقه ی کیفری یکی از دلایل رد ویزای شینگن است. وجود سابقه ی کیفری می تواند در تصمیم افسر کنسولگری در تائید و یا رد ویزا شنگن تاثیر گذار باشد. در چنین موردی ممکن است درخواست ویزا رد شود زیرا؛ متقاضی تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه ی شینگن محسوب می شود.

پاسپورت آسیب دیده

یکی از دلایل رد ویزای شینگن از طرف وزارت امور خارجه ی یک کشور این است که ویزاهای قبلی شما در شرایط خوبی نگهداری نشده باشد. از جمله ی مواردی که می تواند شامل این مورد شود این است که پاسپورت آسیب دیده باشد و یا پاره شده باشد و یا حتی صفحات آن گم شده باشد. آسیب دیدن جلد گذرنامه و مواردی این چنین هم شامل این قانون می شود.

شناسنامه و یا ازدواج مجدد غیر قابل قبول

یکی از دلایلی که باعث ریجکت شدن ویزای شینگن شما می گردد این است که، عدم توانایی در ارائه ی گواهی های تولد و یا ازدواج است که توسط سفارت یا کنسولگری پذیرفته نمی شود. این موارد عبارتند از: ارائه ی مدرک ترجمه شده به زبان انگلیسی که توسط دارالترجمه رسمی و یا مترجمان مجاز ترجمه نشده باشد، عدم ارائه ی شناسنامه و یا گواهی تولد که توسط مقامات رسمی مثل وزارت کشور تائید نشده باشد، عدم توانایی برای ارائه ی گواهی نامه و اثبات هر دو والد کودک، عدم توانایی ارائه ی گواهی که با اسامی مندرج در پاسپورت های ارائه شده مطابقت داشته باشند و عدم توانایی ارائه مدرک تصویب شده قانونی برای فرزند خوانده.

عدم ارائه ی مدارک اقامت

یک عامل مهم که در رد ویزای شینگن تاثیر دارد این است که به افسر پرونده سفارت ثابت شود که شما در طول مدت سفرتان، مکانی برای اقامت دارید. از دلایل رد ویزای شینگن در این زمینه عباتند از: عدم توانایی در ارائه ی مدرک رزرو هتل، عدم ارائه ی دعوتنامه از طرف میزبان، عدم ارائه ی مدرک از یک تور از پیش پرداخت شده.

بیمه ی مسافرتی نامعتبر

دلیل دیگری که ممکن است منجر به رد ویزای شنگن شود، عدم توانایی در ارائه ی پوشش بیمه نامه مسافرتی برای مدت اقامت در منطقه شنگن است. این موارد عبارتند از: عدم تامین بیمه ی مسافرتی که بازگشت نامزد را به کشورش پوشش نمی دهد، ناتوانی در تامین بیمه ی مسافرتی ای که سیاست های آن در تمام منطقه شنگن معتبر باشد، عدم ارائه ی پوشش بیمه مسافرتی در موارد پیش بینی نشده و عدم توانایی پوشش بیمه ی مسافرتی برای تمام مدتی که مسافر در منطقه شنگن حضور دارد.

عدم بازگشت به کشور مبدا

از جمله دلایل رد شدن ویزای شینگن که خیلی هم مهم است، عدم اطمینان آقیسر پرونده به بازگشت شما به کشورتان است. این موارد شک برانگیز عباتند از: عدم ارائه ی گزارش های مالی بیشتر از ۱ ماه، عدم استفاده از صورت حساب کنونی، فقدان منابع مالی کافی در صورت های مالی ارائه شده و ارائه ی چک مسافرتی که نام مسافر بر روی آن ذکر نشده باشد






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار