gardeshban.ir

لایحه جدید ترامپ برای اصلاح قانون مهاجرت آمریکا حاکی از آن است که گرین کارت به جای قرعه کشی بر اساس شایستگی داده شود.
کد خبر: ۱۳۰۰۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۲۶ اردیبهشت در مراسمی در کاخ سفید در مورد نیاز به بررسی قوانین مهاجرتی سخنرانی و به برخی موارد طرح پیشنهادی دولت خود اشاره کرد.

ترامپ گفت: آخرین بازبینی در قوانین مهاجرتی ایالات متحده ۵۴ سال پیش صورت گرفته است. حالا زمان به روز کردن قوانین و در اولویت قرار دادن نیروهای کار آمریکایی است.

در این سخنرانی که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، پرزیدنت ترامپ همچنین اعلام کرد که خواهان حذف طرح قرعه‌کشی (لاتاری) برای اخذ اقامت دائم آمریکا (گرین کارت) است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت، طبق طرح پیشنهادی جدید، اعطای روادید ورود برای کار و مهاجرت بر اساس نظام امتیازی خواهد بود. شرایط سنی و آشنایی به زبان انگلیسی از جمله این موارد خواهد بود.

ترامپ از طرح‌های مورد حمایت دموکرات‌ها انتقاد کرد و گفت: دموکرات‌ها به دنبال مرز باز هستند، ولی ما می‌گوییم شرایطی که کارگران آمریکا را در اولویت قرار دهد، دنبال کنیم.

ترامپ همچنین گفت: در طرح پیشنهادی بخشی را به حفظ امنیت مرزی اختصاص داده و خواستار اقداماتی شده‌ایم تا مرز جنوبی آمریکا را امن کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: طرح پیشنهادی از سوی سیاستمداران تهیه نشده و تمامی بخش‌های آن با استفاده از نظر کارشناسان و ماموران خبره امور مرزی طراحی شده است.

او همچنین افزود: ملحق کردن خانواده نزدیک را کماکان در دستور کار قرار می‌دهیم و خانواده درجه یک هنوز می‌توانند از امکان مهاجرت و پیوستن به خانواده خود در آمریکا برخوردار شوند.

طرح مزبور برای اجرا باید در کنگره آمریکا تصویب شود. شماری از نمایندگان دموکرات حتی پیش از اعلام رئوس این طرح، مخالفت خود را با آن اعلام کرده‌اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، سناتور ریچارد بلومنتال نماینده دموکرات ایالت کانتیکت در سنا گفته است با این طرح پیشنهادی، نه پدر خودش و نه حتی پدربزرگ پرزیدنت ترامپ اجازه پیدا نمی‌کردند به آمریکا مهاجرت کنند.

در طرح پیشنهادی پرزیدنت ترامپ، به وضعیت فعلی مهاجران غیرقانونی که در آمریکا به سر می‌برند اشاره‌ای نشده است.




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار