gardeshban.ir

سفر در دبی به معنای انواع تفریح‌های مختلف، سرگرمی‌های جالب، خرید و در یک کلام تجربه‌ی سفری شگفت‌انگیز است. شهربازی آی ام جی دبی، جایی است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و از مکان‌هایی است که «باید» از آن دیدن کنید.
کد خبر: ۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

دنیای هیجان و ماجراجویی آی ام جی (IMG)، شهربازی سرپوشیده‌ای است که در امارات متحده‌ عربی و در شهر دبی واقع شده است. این شهربازی سرپوشیده با مساحت یک و نیم متر مربع، بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده در جهان است که درجه‌ی حرارت داخلی آن نیز کنترل می‌شود. این شهربازی با گنجایش بیش از بیست هزار نفر در روز، ارائه دهنده‌ی انواع بازی‌های هیجان انگیز مثل ترن هوایی، بازی‌های وحشتناک و دلهره‌آور است که آدرنالین را به شدت بالا می‌برد. اکثر این بازی‌ها بر اساس شخصیت‌های کارتونی ساخته شده‌اند. همچنین این شهربازی پر از مغازه‌های مختلف است و سینمایی بسیار بزرگ است. 

این شهربازی که در جاده‌ی شیخ محمد ابن زیاد قرار دارد، امروز به یکی از مکان‌هایی تبدیل شده که گردشگران باید از آن دیدن کنند. با رفتن به این پارک، اوقاتی خوش را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

تاریخ

بازی و هیجان را در شهر بازی آی ام جی دبی+تصاویر

شهربازی آی ام جی

این پارک توسط الیاس و مصطفی گلداری (گروه آی ام جی) و به عنوان بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده‌ی دنیا ساخته شد. ساخت این شهربازی جزیی از پروژه‌ی شهر عرب و دبی‌لند بود که با بحران مالی سال ۲۰۰۸، متوقف شد. در سال ۲۰۱۴ برای ساخت پارک، حدود ۳۲۶ میلیون دلار از بانک اسلامی ابوظبی وام گرفتند. درحالی‌که ارزش پارک ۱ میلیارد دلار بود. سازندگان پارک عقیده داشتند که این پارک روزانه ده هزار بازدید کننده خواهد داشت و گنجایش بیست هزار بازدید کننده را نیز خواهد داشت. در ابتدا گفته شد که این پارک اوایل سال ۲۰۱۴ افتتاح خواهد شد سپس این زمان به اواخر سال ۲۰۱۴ تغییر کرد. اما در نهایت افتتاح آن به ماه آگوست سال ۲۰۱۶ موکول شد. این شهر بازی دارای ۱۷ بازی مختلف است.

قسمت‌های مختلف پارک
این پارک دارای ۴ قسمت مختلف است که در اصلاح به آن‌ها نقاط حماسه‌ای گفته می‌شود. همچنین در این پارک، سینمایی بسیار بزرگ نیز وجود دارد. 

شبکه‌ی کارتون

بازی و هیجان را در شهر بازی آی ام جی دبی+تصاویر

شبکه‌ی کارتون یکی از چهار نقطه‌ی گفته شده است. ساخت این قسمت از شخصیت‌های کارتونی الهام گرفته است. این قسمت دارای سینمای ۵ بعدی بن ۱۰ (Ben10) است و همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه بن ۱۰ نیز در این‌جا قرار دارد. 

همچنین از کاتون‌های مختلف دیگری نیز در این قسمت استفاده شده است. انواع رستوران و فروشگاه‌های مختلف هم در شبکه‌ی کارتون وجود دارد.

شگفت انگیز (مارول)

بازی و هیجان را در شهر بازی آی ام جی دبی+تصاویر

قسمت دیگر، بخش شگفت انگیز است که شخصیت‌های آن، از شخصیت‌های مارول (Marvel) گرفته شده‌اند. گفته شده بود که در این قسمت سینمای سه بعدی برای نمایش برخی کارتون‌ها و فیلم‌ها راه اندازی خواهد شد. این سینما در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ و پس از بیرون آمدن فیلم انتقام جویان: عصر اولتران، راه اندازی شد. 

این بخش به غیر از انتقام جویان، شامل قسمت‌های دیگر مثل هالک، ثور و مردم عنکبوتی نیز، است. همچنین در این‌جا نیز انواع رستوران‌ها و فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد.

دره گم شده، ماجراجویی دایناسور

بازی و هیجان را در شهر بازی آی ام جی دبی+تصاویر

مالکیت فکری این قسمت منحصرا متعلق به شرکت آی‌ام‌جی است. در این قسمت با ربات دایناسور‌ها و ترن‌های هوایی رو‌به‌رو خواهید شد. از دیگر دیدنی‌های این قسمت می‌توان از دایناسور دزد چابک، سرزمین ممنوعه، غارتگر، چرخ و فلک و قلعه‌ی ماجراجویی نام برد. همچنین در این قسمت می‌توانید از انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها نیز استفاده کنید.

چهارمین نقطه، بلوار آی‌ام‌جی است که به مهمانان خوشامد گویی گفته و آن‌ها را برای استفاده از سه نقطه‌ی دیگر آماده می‌کند. 

از دیدنی‌های این قسمت می‌توان از هتل وحشت نام برد. رستوران‌ها و فروشگاه های مختلف نیز برای خرید یا غذا خوردن وجود دارند. 

آدرس
امارات متحده ی عربی، دبی، جاده‌ی شیخ محمد ابن زیاد

مسیر دسترسی
از مرکز شهر به وسیله‌ی تاکسی به راحتی می‌توانید خود را به این شهربازی برسانید.

بازی و هیجان را در شهر بازی آی ام جی دبی+تصاویر



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار