gardeshban.ir

دوستداران طبیعت در آستانه تابستان و حضور گردشگران، زباله های اطراف تالاب استیل آستارا را جمع آوری کردند.
کد خبر: ۱۳۹۳۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهردار آستارا صبح شنبه در باره این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۲۰ نفر از محیط بانان، نیروهای خدمات شهری شهرداری و دوستداران طبیعت از حاشیه تالاب استیل حدود یک تن زباله جمع کردند و شهرداری طرح گردشگری تالاب را بر اساس ضوابط قانونی و با حفظ زیست بوم اجرا کرده است.

جواد معیتی ادامه داد: شهرداری با وجود کمبود نیرو، در جمع آوری زباله شبانه روز تلاش می‌کند و شهروندان و گردشگران نیز به پاک نگه داشتن مناطق گردشگری اهمیت بدهند.

وی افزود: هزینه بالای تخریب محیط زیست بر همگان روشن و فرهنگ سازی صیانت تالاب و جنگل‌ها وظیفه فعالان محیط زیست است و نمی‌توان توسعه آستارا را بدون در نظر گرفتن جاذبه‌های طبیعی آن تصور کرد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم بیان کرد: ضایعات بسته بندی محصولات کشاورزی، تهدیدات زیست محیطی به همراه دارد و زباله‌های اغلب کارگاه‌ها در حاشیه استیل رها می‌شود.
مصطفی فلاح اضافه کرد: دارندگان امکانات بسته بندی محصولات کشاورزی، پسماند کارگاه‌های خود را به محل دفن زباله در داداش آباد منتقل و از ریختن آن به طبیعت خودداری کنند.
وی گفت: برنامه‌های فرهنگی محیط زیست بهانه‌ای برای حفاظت از این گنجینه خدادادی است و از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری، خشکی تالاب و رودخانه‌ها و پسماند کشاورزی و صنعتی، محیط زیست را به خطر انداخته است.
تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت از مناطق گردشگری آستاراست و در این شهرستان روزانه به طور میانگین، ۱۲۰ تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می‌شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار