gardeshban.ir

در این مطلب شما را با هیجان‌انگیزترین و خطرناک‌ترین مکان‌های توریستی جهان آشنا خواهیم کرد. اگر شما دوست‌دار هیجان و اهل خطر هستید، در ادامه گزینه‌های جالبی برای گردشگری به شما معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 26
گردشبان (gardeshban.ir) : در این مطلب شما را با هیجان‌انگیزترین و خطرناک‌ترین مکان‌های توریستی جهان آشنا خواهیم کرد. اگر شما دوست‌دار هیجان و اهل خطر هستید، در ادامه گزینه‌های جالبی برای گردشگری به شما معرفی می‌کنیم.

11- دره مرگ (Death Valley)، آمریکا

اگر زمین را خانه خودمان فرض کنیم، دره مرگ اجاق گاز این خانه است. این بیابان خیره‌کننده رکورد بالاترین دمای هوا را در سیاره ما دارد (۵۶٫۷ درجه سانتی‌گراد). مهم نیست که شما چقدر سرسخت هستید، آفتاب سوزان و دردناک دره مرگ شما را به سرعت خسته می‌کند. بدون آب، بدن شما تنها ۱۴ ساعت دوام خواهد آورد.

10- صحرای دناکل (The Danakil Desert)، اریتره

دمای هوا در این منطقه اغلب بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد است. آتشفشان‌های فعال متعدد، آب فشان‌هایی که آلوده گازهای سمی‌اند. چشم‌انداز بی‌رحمی از این منطقه را به نمایش می‌گذارند. اکثر مردم تصور می‌کنند که لقب «جهنم روی زمین» بر روی این مکان گذاشته‌اند، اما هم‌چنان تعداد زیادی از ماجراجویان شجاع را از جهان جذب می‌کند. داشتن راهنمای باتجربه برای ورود به این مکان اجباری است.

9- کوه واشنگتن (Mount Washington)، آمریکا

قله کوه واشنگتن دارای رکورد سریع‌ترین باد در سطح زمین است. بالاترین سرعت ثبت شده ۳۲۷ کیلومتر بر ساعت است. اما بادهای قوی تنها نگرانی این منطقه نیست. دمای هوا منجمدکننده در این منطقه می‌تواند ۴۰ درجه کاهش داشته باشد. بارش سنگین و مداوم برف کوه واشنگتن را یک مکان بسیار خطرناک کرده است. با وجود ارتفاع نسبتاً کم آن (۱۹۱۷ متر) این کوه یکی از مرگبارترین قلل جهان را دارد. باری که بدن انسان در قله این کوتاه تجربه می‌کند را می‌توان با قله اورست مقایسه کرد.

8- آتشفشان سینابونگ (Sinabung Volcano)، اندونزی

این یک آتشفشان فعال واقع در جزیره اندونزیایی سوماترا است. فوران‌های این آتشفشان باعث آواره شدن هزاران نفر بدون سرپناه می‌شود. شهرها و روستاهای اطراف به طور کامل چندین بار در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ از گدازه و خاکستر پوشیده شده‌اند. در ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵. آخرین انفجار در ۲۷ فوریه ۲۰۱۶ اتفاق افتاد که فوران ابرهایی از گازهای آتشفشان، سنگ و خاکستر تا ارتفاع ۲۵۰۰ متر بود. هیچ‌کس نمی‌داند فردا در اینجا چه روی می‌دهد.

7- جزیره مارها (lha da Queimada Grande)، برزیل

مکانی پنهان در سواحل برزیل که به صورت گسترده به عنوان خطرناک‌ترین منطقه 

زمین‌شناخته‌شده‌است. دلیل آن ساده است؛ این مکان پر است از سمی‌ترین مار جهان یعنی Bothrops. در هر متر مربع از این جزیره ۵ مار زندگی می‌کنند. داستان‌های زیادی از مورد حمله قرار گرفتن مردم در این جزیره وجود دارد. دولت برزیل ورود بازدیدکنندگان به این منطقه را ممنوع اعلام کرده است.

6- پارک ملی مدیدی (Madidi National Park)، بولیوی

در نگاه اول این محل بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما بسیار خطرناک است. چرا؟ این مکان خانه سمی‌ترین و تهاجمی‌ترین موجودات در جهان است. تماس با هریک از گیاهان در حال رشد در این پارک باعث خارش شدید، جوش و سرگیجه می‌شود. هر خراش و زخم کوچک می‌تواند شما را آلوده به انگل‌های استوایی کند.

5- دره مرگ (Valley of Death)، کامچاتکا، روسیه

شبه‌جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه نیز دره مرگ دارد. این مکان خیلی دورتر از دره معروف گیزر (Geysers) واقع نشده‌است. غلظت بالای گازهای سمی موجود در این منطقه یک تهدید جدی برای زندگی هر موجودی است. گیاهان و حیوانات به سرعت می‌میرند، در حالی‌که وضع ناخوش انسان‌ها با تب و لرز و سرگیجه آغاز می‌شود.

4- بیکینی آتول (Bikini Atoll)، جزایر مارشال

این جزیره مانند بهشت به نظر میاید. این طور نیست؟ اما این منطقه در واقع خانه آزمایش‌های متعدد هسته‌ای است که زیبایی این جزیره را به یک زمین بایر رادیواکتیو تبدیل کرده است. ساکنان این جزیره مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. سطح غیرطبیعی بالا از اشعه‌های ثبت شده در اینجا برای موجودات زنده بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث سرطان شود.

3- پادشاهی فیل در چونبوری (Elephant Kingdom)، تایلند

پادشاهی فیل در تایلند یک مزرعه تمساح است. فضای کوچک نیمه‌بسته قایق‌مانندی که برای گردشگران محیا شده‌است. گردشگران به تمساح‌ها غذا می‌دهند. قایق چوبی نازکی که با بشکه‌های پلاستیکی متعادل شده‌است و نیمی از آن توری است. کلبه دارای سقف است و مردم با چوب ماهیگیری به تمساح‌ها غذا می‌دهند. خزندگان برای گرفتن گوشت و مواد غذایی به بیرون آب می‌پرند. بازی و دست انداختن این موجودات واقعاً کار شجاعانه ایست.

2- Afar Depression، اتیوپی

آتشفشان Erta Ale در منطقه Afar در اتیوپی یکی از خطرناک‌ترین آشتفشان ها در این سیاره است. زمین‌لرزه‌های کوچک به طور مداوم در حال تکان دادن منطقه است و شکاف‌های بزرگی را به وجود آورده است. شکاف‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که Erta Ale شامل دو دریاچه گدازه در دهانه قله آن است. مقدار گدازه آنها همواره در حال تغییر است و سطح لرزش زمین بالا و پایین می‌شود.

1- دریاچه ناترون (Lake Natron)، تانزانیا

این نما ممکن است مانند یک چشم‌انداز فرازمینی به نظر آید، اما این تصور غیرواقعی است. تصویر متعلق به دریاچه ناترون در تانزانیا است. پوسته نمک قلیایی بر روی آن بسیار خطرناک است و باعث مرگ هر موجود زنده‌ای می‌شود که با آن در تماس باشد. به دلایل روشن شنا در این دریاچه به شدت ممنوع است و بوی قوی از سولفید هیدروژن به شما اجازه نمی‌دهد که برای مدت طولانی از منظره آن لذت ببرید.
















مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار