gardeshban.ir

شمار گردشگران خارجی در ژاپن به بالاترین رقم خود رسید در حالی که دولت این کشور انتظار دارد تا سال 2020 به رقمی معادل 40 میلیون گردشگر برسد.
کد خبر: ۱۴۳۳۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

آمار ورودی گردشگران خارجی به ژاپن در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار از ۳۰ میلیون نفر عبور کرد و به بیش از ۳۱ میلیون گردشگر رسید. دولت ژاپن در نظر دارد این رقم را به ۴۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۰ برساند تا درآمدهای حاصل از گردشگری در این کشور به دو برابر سال ۲۰۱۸ برسد. جمعیت کشور ژاپن ۱۲۶٬۸۵۴٬۷۴۵ نفر است.

درآمد ژاپن از محل هزینه گردشگران در سال ۲۰۱۸ به ۴۲ میلیارد دلار رسید که این رقم بیش از درآمد ژاپن از ارزش صادرات نیمه هادی‌ها و سایر قطعات الکترونیکی است.

کاهش مقررات صدور روادید، کاهش نرخ بلیت هواپیما برای سفر به ژاپن، افزایش شمار کشتی‌های مسافربری ژاپن و بازگشت مالیات خرید به گردشگران از جمله دلایل افزایش ورود گردشگر به این کشور است. بیشترین گردشگران خارجی در ژاپن در حال حاضر از کشورهای آسیای شرقی به ویژه کره جنوبی و چین هستند.

وزیر گردشگری ژاپن پیشتر اعلام کرده بود شمار سالانه گردشگران این کشور فقط در مدت پنج سال سه برابر شده است اما هنوز با چشم انداز ۴۰ میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۰ که توکیو میزبان المپیک و پارالمپیک است فاصله زیادی دارد.







مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار