gardeshban.ir

جانشین فرمانده ناجا جزئیات طرح دریا را تشریح کرد و گفت: هدف از این طرح آسایش و آرامش گردشگران است.
کد خبر: ۱۴۳۴۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۸-1398 April 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
سردار ایوب سلیمانی در حاشیه برگزاری همایش فرماندهان و مدیران استان مازندران درباره طرح دریا گفت: طرح دریا با هدف ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندانی که از اقصی نقاط کشور به خطه سرسبز شمال سفر می‌کنند، در تفرجگاه‌ها، محورها و معابر و نیز سواحل دریا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نقش پررنگ نیروی انتظامی در اجرای طرح دریا بر همکاری همه سازمان‌های ذیربط تاکید و خاطرنشان کرد: با محوریت وزارت کشور و استانداری‌ها، هماهنگی‌های لازم با مجموعه‌های دخیل در این رابطه انجام شده است؛ هر چند هنوز ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما با توجه به رضایت نسبی شهروندان، طرح دریا، طرح موفقی بوده است.

وی به حمایت مسئولان سیاسی و قضائی استان از طرح دریا اشاره و بیان کرد: اگر برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در این طرح عمل نکنند با آنان برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا اظهار کرد: انتظار ما این است، بخش‌های مختلف مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهند زیرا قرار نیست پلیس به جای سازمان‌های دیگر کار کند، به عنوان مثال پیمانکارهایی که با شهرداری قرار داد بسته و طرح‌های دریا را اجرا می‌کنند باید پاسخگوی شهرداری باشند و براساس قانون نیز باید علاوه بر توصیه‌های پلیسی در حد مسئولیت‌های ایجابی قانون را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه متولیان امور فرهنگی باید در طرح دریا، در راستای فرهنگ سازی به وظایف خود عمل کنند، گفت: پلیس در حال رصد و ارزیابی مجموعه‌ها و دستگاه‌های ذیربطی است که باید در طرح دریا فعالیت کنند؛ اکنون شرایط خوب است اما باید بهتر شود و قطعاً در آینده نزدیک، مشکلات رفع خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: نیروی انتظامی اگر با جرم و تخلفاتی روبرو شود آن را به مراجع قضائی و مسئولان امر در حوزه حاکمیت منعکس می‌کند؛ با توجه به نوع جرم برخوردهای متفاوت نیز صورت می‌پذیرد.

سردار سلیمانی در واکنش به مشکلات مربوط به پلاژهای خصوصی گفت: پلیس مانع کسب درآمد و منکر کار آنها نیست اما خواستار رعایت قانون در اینگونه موارد است؛ هرچند مشکلات حادی در این زمینه وجود ندارد اما انتظار این است که قانون بهتر از این رعایت شود که شاهد روند رو به رشد در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اجرای سه ماهه طرح تابستانه دریا گفت: در صورت تخطی بخش خصوصی از مقررات تعیین شده، به مراجع صلاحیت‌دار معرفی می‌شود البته پلیس علاقه‌مند است به این مراحل کشیده نشود و نیازی به استفاده از این گونه اختیارات نباشد.

سردار سلیمانی درباره سطح رضایت مندی مردم نسبت به طرح دریا گفت: یکی از مطالبات جدی نیروی انتظامی این است که در سواحل نباید جایی تحت عنوان ممنوعه وجود داشته باشد و این امکان برای مردم مهیا شود تا بتوانند از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کنند تا مشکلاتی از قبیل تراکم و کمبود جا برای آنها ایجاد نشود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی در مناطق ممنوعه حضور دارد و تلاش می‌کند در این مناطق حضور پررنگ‌تری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه طرح دریا به نفع مردم است، گفت: پلیس با بسیج دریابانی سعی می‌کند در همه سواحل با کمک گرفتن از نیروهای مردمی حضوری فعال داشته باشد؛ استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته مورد نیاز است چرا که مجموع تفرجگاه‌هایی که مردم استفاده می‌کنند بیشتر از اماکنی است که شناسنامه دارند.

چمدان







پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار