gardeshban.ir

باغ پرندگان یکی از دوست داشتنی‌ترین مکان‌هایی است که در اغلب شهر‌های بزرگ پیدا می‌شود. باغ پرندگان تهران هم ازین قاعده مستثنی نیست. فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی باشید؛ دنیای پرندگان کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. در این مطلب هر آنچه لازم است راجع به باغ پرندگان تهران بدانید را خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید...
کد خبر: ۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
باغ پرندگان یکی از دوست داشتنی‌ترین مکان‌هایی است که در اغلب شهر‌های بزرگ پیدا می‌شود. باغ پرندگان تهران هم ازین قاعده مستثنی نیست. فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی باشید؛ دنیای پرندگان کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. در این مطلب هر آنچه لازم است راجع به باغ پرندگان تهران بدانید را خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید...

دانستنی‌هایی از باغ پرندگاندانستنی‌هایی از باغ پرندگان

باغ پرندگان تهران به مساحت ۲۳ هکتار در منطقه‌ی گردشگری جنگل لویزان است. چند سالی بیش نیست که این مجموعه افتتاح شده؛ اما با استقبال خیلی خوبی روبرو گشته است؛ به طوریکه یکی از جاذبه‌های گردشگری مدرن تهران محسوب می‌شود. طراحی باغ پرندگان در دو فاز مجزا انجام گرفته است. فاز اول با نام "دشتچر" و فاز دوم با نام "آبچر" که مجموعه‌ی بی نظیری از ۱۶۸ گونه پرنده را در خود جای داده اند. فاز دشتچر اولین فاز باغ پرندگان است که در سال ۱۳۹۲ افتتحاح شد و پس از آن ساخت فاز دیگری کلیک خورد.
دانستنی‌هایی از باغ پرندگانشبکه‌های کابلی و سازه‌ها فلزی وجه تمایز فاز آبچر با قسمت‌های دیگر است. این فاز در سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و مخصوص نگهداری از پرندگانی است که پرواز می‌کنند. زندگی این گونه از پرندگان برای جلو گیری از خروج آنها، درون محیط‌هایی با پوشش توری کابلی محدود می‌شود.
زندگی پرندگان در باغ پرندگان تهران
نمایی از زندگی پرندگان
در بخش ورودی باغ پرندگان، طوطی‌های سخنگو به شما خوش آمد می‌گویند. کمی که پیش بروید پرندگان زیبایی را یکی پس از دیگری خواهید دید. گردهمایی کبوترها، طوطی‌های خوش رنگ، کلاغ و فنچ و ... را در این بخش می‌بینید. محدوده‌ی باغ پرندگان بسیار بزرگ و مسیر‌های پیچ در پیچ داخل آن طولانی است؛ اما قفس‌های پرندگان در گوشه و کنار مسیر، سرگرمی جالبی برای هموار کردن مسیر است. ورودی فاز دشتچر در مرتفع‌ترین قسمت قرا گرفته؛ بنابراین با وارد شدن به باغ می‌توانید بزرگ‌ترین قفس باغ پرندگان را بخش شمالی ببینید. این قفس بزرگ محل زندگی عقاب‌هایی از گونه‌های مختلف است که ترجیح می‌دهند اوقات خود را روی درختان بی شاخ و برگ سپری کنند تا چیزی از دید چشمان تیزبین آن‌ها دور نماند. در بخش دیگر این قفس گونه‌هایی از لاشخور‌ها توجه بازدید کنندگان را جلب می‌کند.

هرچه پیش روید قفس‌ها کوچک‌تر می‌شوند و گونه‌هایی نظیر جغد و شاهین را در معرض دید می‌گذارند. در بخش میانی فاز دستچر، محبوب‌ترین پرندگان این محوطه را خواهید دید. از تماشای طاووس‌های خوش نقش و نگار، قرقاول، پلیکان، فلامینگو و پرندگان زیبای دیگر لذت ببرید. این محدوده با برکه‌های و آبشار‌های زیبایی محصور شده است. شما می‌توانید روی پل چوبی بالای برکه‌ها بایستید و از نزدیک شنای اردک ها، غاز‌ها و قو‌های سفید و سیاه را ببینید.

طراحی زیبای محوطه باغ پرندگانطراحی زیبای محوطه باغ پرندگان

نمای محوطه‌ی داخل باغ پرندگان تهران، بسیار زیبا است. مسیر‌های سنگفرش شده شما را از میان درختان و فضای سبز گل کاری شده عبور می‌دهد. آلاچیق‌ها و صندلی‌های چوبی با سایه بان‌هایی از جنس نی و پوشال، استراحتگاه‌های بین مسیر هستند. طراحی آبشار‌ها و برکه‌های کوچک با پل‌های چوبی، بسیار هوشمندانه بوده و دنیای طبیعی تری برای زندگی پرندگان ایجاد کرده است. تابلو‌های راهنما شما را به هر سمتی که بخواهید راهنمایی می‌کنند.

امکانات رفاهی باغ پرندگان تهرانامکانات رفاهی باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان یکی از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که امکانات رفاهی کاملی را در اختیار بازدید کنندگان می‌گذارد. امکاناتی نظیر پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق‌ها و صندلی‌هایی برای استراحت، کافه و رستوران در باغ پرندگان لحاظ شده است. قدم زدن در طبیعت باغ و تماشای پرندگانی که اینطرف و آنطرف می‌روند بسیار جذاب است؛ پس در اسرع وقت سری به این مجوعه‌ی دوست داشتنی بزنید. جاذبه‌های اطراف باغ پرندگان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

گشت و گذار در باغ پرندگان تنها دو یا سه ساعت وقت شما را می‌گیرد. خارج از این باغ، پارک بزرگ تری انتظار شما را می‌کشد. پارک جنگلی لویزان یکی محبوب‌ترین پارک‌های شرق تهران است که باغ پرندگان را در خود جای داده است. این پارک با مساحت ۱۱ هکتار متر مربع، بزرگ‌ترین تفرجگاه جنگلی را در اختیار گردشگران قرار داده است. داشتن فضای سبز طبیعی و مناظر دلنشین از جمله ویژگی‌هایی است که پارک لویزان را برای تفریحات خانوادگی مناسب می‌کند. هم جواری درختان سر به فلک کشیده در اطراف مسیر‌های سنگفرش شده، لذت پیاده روی را دوچندان می‌کند. با توجه به وسعت این پارک چند درب ورودی و خروجی تعبیه شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
پارک جنگلی لویزانبهترین بخش این مجموعه تفریحی را از قلم نندازید؛ به بالاترین قسمت پارک بروید و از تماشای منظره شهر تهران لذت ببرید. در این بخش چندین سفره خانه، هتل، کافی شاپ و بوفه برای پذیرایی از گردشگران آماده اند. بهترین زمان برای گشت و گذار در پارک جنگلی لویزان، عصر‌های تابستان است. نسیم خنک و هوای دلنشین، این تفرجگاه را پای ثابت پیک نیک‌های خانوادگی تهرانی‌ها کرده است.
موقعیت پارک جنگلی لویزان موقعیت پارک جنگلی لویزان
پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران در منطقه‌ی ۴ واقع شده است. فاصله‌ی این تفرجگاه تا مرکز تهران حدود ۱۳ کیلومتر می‌باشد. این مجموعه از سمت شمال به قوچک، از سمت غرب به ده لویزان، از سمت جنوب به شمس آباد و از طرف شرق به پادگان خاتم النبیا می‌رسد.
پوشش گیاهی جنگل لویزان پوشش گیاهی جنگل لویزان
پوشش گیاهی بسیار متنوعی در این جنگل دیده می‌شود. درختان بلند قامت سرو، چنار، افرا، بلوط، اقاقیا و .. برخی از گونه‌های معروفی هستند که به وضوح دیده می‌شوند.
پارک جنگلی شیان پارک جنگلی شیان
شیان یکی از روستا‌های بخش شمیرانات تهران می‌باشد که در شمال پارک جنگلی لویزان واقع شده است. درختان چند صد ساله، که عمر برخی از آن‌ها به بیش از ۷۰۰ سال میرسد، در کنار آب و هوای عالی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه محسوب میشود و می‌تواند گزینه‌ای عالی برای سفر‌های یک روزه و کوتاه مدت به تهران باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر بعد از تماشای مجموعه‌ی بی نظیر در باغ پرندگان زمان کافی برای طبیعت گردی داشتید، حتما به پارک جنگلی شیان سر بزنید و به دور از آلودگی هوا نفس بکشید.
پارک جنگلی یاس پارک جنگلی یاس
در فاصله‌ی بسیار کوتاه با باغ پرندگان تهران، پارک جنگلی یاس در شمال شرق این شهر قرار دارد که با مساحت ۱۴۰۰ هکتار می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبیعت گردی در این شهر به شمار رود. پارک جنگلی یاس در گذشته با نام جنگل قوچک معروف بوده و از سال ۱۳۹۳ به یاس تغییر نام پیدا نموده است.

سفری کوتاه به باغ پرندگان تهران

آدرس باغ پرندگان:
برای رفتن به باغ پرندگان می‌توانید از مسیر‌های مختلفی به آن دسترسی داشته باشید که عبارتند از:

۱- تهران- خیابان هنگام-خیابان ۳۵ متری استقلال- خیابان کوهستان- باغ پرندگان

۲- تهران- بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام- شهرک امید- خیابان کوهستان- باغ پرندگان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار