gardeshban.ir

‎رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اجرای بیش از ۲هزار پروژه در حوزه گردشگری کشور، گفت: این پروژه‌ها با ۱۸۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور در حال اجراست که در این میان ۳۷۴هتل در حال ساخت است‏‎.
کد خبر: ۱۵۱۲۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸-1398 April 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

‎مونسان در جریان بازدید از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه شهر قزوین با بیان این که این حجم سرمایه گذاری نشان دهنده بخش رونق اقتصادی در بخش گردشگری است، تاکید کرد: در شرایط اقتصادی کنونی این بخش بسیار پر رونق و متکی بر ظرفیت‌های تاریخی وفرهنگی و طبیعی است‏‎.

‎وی همچنین به صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری در بخش صنایع دستی کشور اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ طرح تجاری سازی صنایع دستی اجرا شد که با اجرای این طرح ضمن کمک به حفظ اصالت صنایع دستی، برندسازی این بخش از تولیدات بر اساس طراحی مبتنی بر مشتری مداری و بسته بندی و بازاریابی و مارکتینگ مورد توجه قرار گرفت‎.

‎وی گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته حجم صادرات صنایع دستی از گمرکات ۲۸۱میلیون دلار و صادرات چمدانی نیز به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

‎او از راه اندازی سامانه ثبت اشیای تاریخی با نام «جام» خبر داد و افزود: سامانه ثبت اشیای تاریخی هم با نام «جام» در حال اجراست و پیش بینی می‌شود در دو سال آینده همه اشیای تاریخی با اصالت دراین سامانه ثبت شوند‎.

‎وی در ادامه به ثبت ۳۵ هزار اثر تاریخی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون بیش از یک میلیون سایت تاریخی در کشور شناخته شده و ۳۵ هزار اثر ثبت شده ملی و ۲۴ اثر ثبت شده جهانی داریم‎.

‎مونسان تاکید کرد: تلاش شده بناهایی که قابلیت واگذاری دارند به بخش خصوصی واگذار شود تا در کنار مرمت به موضوع کسب و کار و اشتغال هم توجه ویژه انجام گیرد‎.

‎وی درباره پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی سرای سعدالسلطنه گفت: همه کشورها سالی یک سهمیه ثبت جهانی دارند و کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین هم نامزد ثبت جهانی است و قزوین هم مشمول ثبت اثر جهانی خواهد شد‏‎.

‎معاون رئیس‌جمهوری در این سفر همچنین از موزه ملت (موزه دکتر صالحی) مجموعه دولتخانه صفوی و گراند هتل به عنوان هتل تاریخی قزوین و منطقه الموت، روستای گازر خان و قلعه تاریخی حسن صباح هم دیدن کرد و در جریان آخرین اقدامات پژوهشی و کاوش‌های باستان شناسی در این بنای تاریخی قرار گرفت.





پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار