gardeshban.ir

زمانی که به سفر میروید، شاید بخواهید برنامه‌ی اسکی رفتن را هم در آن بگنجانید. ممکن است فکر کنید مراکز تفریحی اسکی در اروپا بهتر باشد اما در هر کشوری، منطقه‌ای خاص به این ورزش اختصاص داده شده است که فهرستی از بهترین‌ها را تهیه کرده و در این مقاله ارائه داده‌ایم.
کد خبر: ۱۶۰۱۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 20
گردشبان (gardeshban.ir) : زمانی که به سفر میروید، شاید بخواهید برنامه‌ی اسکی رفتن را هم در آن بگنجانید. ممکن است فکر کنید مراکز تفریحی اسکی در اروپا بهتر باشد اما در هر کشوری، منطقه‌ای خاص به این ورزش اختصاص داده شده است که فهرستی از بهترین‌ها را تهیه کرده و در این مقاله ارائه داده‌ایم.

اسکی در ایران

اگر چه به خاطر بناهای تاریخی و فرهنگ جذابی که دارد به اندازه کافی مشهور است، اما خوب است که اطلاعاتی هم در مورد مراکز تفریحی اسکی که در نزدیکی پایتخت ایران، یعنی تهران، قرار دارد، داشته باشید. جایی که به راحتی می‌توانید پیاده‌روی کنید و برای اقامت شب هم نگرانی نداشته باشید. پیست بین‌المللی توچال، در شمال محله ولنجک (بام تهران) واقع شده و دسترسی راحتی به شهر دارد. این مرکز دارای رستوران، کافی‌شاپ، هتل و تله‌کابین معروفی است که حتما باید تجربه کنید.

اسکی در ازبکستان

اگرچه با مراکز اسکی اروپایی قابل قیاس نیست اما به دلیل ارزان بودن، میان اسکی‌بازان مبتدی، بسیار محبوب است. همچنین برای گشت و گذار هم مناسب است. به دلیل کمبود بودجه، به طور کامل نتوانسته گسترش یابد اما جشنواره ورزش‌های زمستانی برتر آسیا در اینجا برگزار می‌شود و اسکی‌بازان حرفه‌ای، آماتور و کوهنوردان را هر ساله به خود جذب می‌کند. امکان اجاره وسایل اسکی و اسنوبرد هم وجود دارد.

اسکی در بلغارستان

در قسمت شمالی کوه‌های ریلا، قدیمی‌ترین مرکز تفریحی زمستانی قرار دارد، جایی که قله کوه‌های بالکان هم قابل مشاهده است. پوشش برف معمولا از اواسط دسامبر تا آوریل در این منطقه، خوب است. اینجا، جایی است که مسابقات بین‌المللی در آن برگزارمی‌شود، پس چیزی کم ندارد.

اسکی در بوسنی و هرزگوین

در حالی که آسیب‌های قابل توجهی به مراکز اسکی زمستانی Bjelašnica و Igman واقع در این کشور، وارد شده است اما Jahorina به طور گسترده ای دست نخورده باقی مانده است. با این حال هر سه مرکز برای اسکی و اسنوبوردی بسیار عالی هستند. این مراکز با پیشرفت تکنولوژی، تغییر خاصی نکرده‌اند اما نمی‌توان از کیفیت خوب صخره‌ها، برف و سرگرمی در این مناطق به راحتی گذشت. خوب است بدانید که این مراکز فاصله چندانی هم با مرکز شهر ندارند.

اسکی در گرجستان

در نزدیکی Borjomi در کوه‌های Trialeti، یکی از بهترین پیست‌های اسکی کشور با 8 کیلومتر مسافت، وجود دارد. البته در گرجستان چندین پیست اسکی با شیب و آب و هوای متنوع وجود دارد. دامنه‌ی کوه‌ها از ماه دسامبر تا اواخر آوریل پوشیده از برف و زمان مناسبی برای اسنوبرد است.

اسکی در صربستان

بهترین پیست اسکی صربستان، کوپائونیک (Kopaonik)با 20 پیست اسکی مستقل، بزرگ‌ترین مرکز اسکی در صربستان و 44 کیلومتر فضای اجرایی و 22 بالابر است. طولانی‌ترین مسیر اسکی 3.5 کیلومتر طول دارد و حداکثر ارتفاع عمودی 521 متر است. 


اسکی در یوگسلاوی کوزوو (Kosovo)

مرکز اسکی Brezovica برای بازی‌های المپیک 1984 در یوگسلاوی ساخته شد و هنوز هم بهترین مرکز اسکی در کشور با قیمت‌های ارزان است. این پیست دارای شیب‌های تفکیک شده برای افراد مبتدی و حرفه‌ای است. هنگام تفریح در این پیست اسکی بسیار مراقب باشید زیرا خدمات امداد بسیار ضعیف است.


اسکی در رومانی

واقع در کوه Postăvarul، که مجهز‌ترین و بهترین پیست اسکی در رومانی است. این پیست اسکی در سال 2010 گسترش یافت و مدرن شد. به همین دلیل است که مکانی عالی برای خانواده ها همراه با نوجوانان است. همچنین این مرکز دارای شیبی آرام و قیمتی مناسب است.

اسکی در کانادا

در نووا اسکاتیا، پیست اسکی وجود دارد که برای مبتدیان و خانواده ها مناسب است. علاوه بر اسکی در این منطقه، کوهنوردی نیز امکان‌پذیر است. اسکی Wentworth دارای بلند‌ترین ارتفاع عمودی با 250 متر است. در این مرکز، مدارس آموزش اسکی و اسنوبرد وجود دارد. 


اسکی در شیلی

فصل اسکی در شیلی از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه اکتبر ادامه دارد و دسترسی به تمامی پیست‌های اسکی از سانتیاگو به راحتی امکان‌پذیر است. تفریحگاه اسکی پورتیلو در این کشور نمایی زیبا از کوه‌های لاگونا دل اینکا را ارائه می‌دهد و محبوب ترین پیست اسکی در شیلی است که آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار