gardeshban.ir

رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی یکی از راه های تقویت هویت محلی و پایداری هویت بومی در ایران را حمایت از موزه های شخصی و محلی با تمرکز بر رویکرد مردم شناختی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۶۰۶۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده که در قشم سخن می گفت با بیان اینکه این موزه ها می توانند زمینه شکل گیری موزه های ملی و مادر مردم شناسی را در آینده فراهم کنند افزود: با توجه به اهمیت مساله تعلق مردم بومی به سرزمین خویش، موزه های مردم شناسی می توانند تقویت کننده این تعلق باشند.

طاهره شهرکی مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این نشست موزه و مجموعه های شخصی را یکی از مهمترین مکان های معرفی میراث فرهنگی در حریره قشم دانست.

وی از وجود شش مجموعه شخصی که به صورت خودجوش از سوی اهالی فرهیخته قشم گرد آمده یاد کرد که میراث کشاورزی ،دامداری، صیادی ،دریانوردی،  مشاغل و وسایل خانه را در بر دارنده وحمایت از آنها در برنامه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم قرار دارد.

نشست «موزه مردم شناسی و اجتماعات محلی »توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با همکاری پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد و با بازدید از موزه های محلی همچون موزه صالح روزبه در روستای طولا ،مجموعه زبیری در روستای دیرستان و موزه لنج سازی گوران همراه بود.

مهر



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار