gardeshban.ir

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از اجرا سیستم طعمه‌گذاری موریانه‌های زیرزمینی در بقعه شاه کمالیه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۵۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
علی‌اصغر صمدیانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اجرا سیستم طعمه‌گذاری موریانه در بقعه شاه کمالیه، اظهار کرد: به علت اهمیت بنا و موقعیت استراتژِیک بقعه کمالیه، سیستم طعمه‌گذاری با هدف ردیابی و کنترل جمعیت تغذیه کننده موریانه‌های زیرزمینی در حیاط مجاور و کف اصلی این بنا اجرا شد.

وی با اشاره به استفاده از ایستگاه‌های روزمینی و زیرزمینی برای مبارزه با موریانه‌ها بر پایه رفتار فیزیولوژیکی این موجودات، تصریح کرد: این بنا به دلیل همجواری با حمام کمالیه و هچنین خشت و گل به عنوان مصالح اصلی استفاده شده در تزئینات و استحکام، مورد آسیب شدید موریانه‌های زیرزمینی قرار گرفته است.

صمدیانی افزود: این روش طعمه‌گذاری نیازمند پایش ماهانه برای جاگذاری طعمه‌های جدید و هم‌چنین آماربرداری از ایستگاه‌های تغذیه شده است.

بقعه شاه کمالیه بنایی مربوط به دوره ایلخانی، با تزئینات و گچ‌بری‌های زیبایی است که در عرصه میراث جهانی بافت تاریخی یزد و در نزدیکی مسجد جامع قرار دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار