gardeshban.ir

سخنگوی کمیسیون اصل نود/
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهارات علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه با این کمیسیون را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۶۲۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس افزود: سازمان میراث فرهنگی برای ورود سرمایه به کشور تمهیداتی در نظر گرفته است از جمله اینکه برای تسهیل در خرید و سیاحت گردشگران خارجی، کارت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه اعلام کرد به زودی به ازای پرداخت ارز، کارت‌های الکترونیکی در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌گیرد تا بتوانند در ایران خرید کنند و در پایان سفر باقیمانده اعتبار کارت را به صورت ارز درخواستی دریافت کنند که این موضوع ظرف یک ماه آینده عملیاتی می‌شود.

محمدرضا امیرحسنخانی در ادامه درباره برخی دستاوردهایی که رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه به آنها اشاره کرده است گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در این جلسه تاکید کرد که تا پیش از این برای دریافت مجوز یک هتل بیش از یک سال زمان لازم بوده و روند استعلام بسیار طولانی بوده است اما در حال حاضر به گفته مونسان این مدت به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: به گفته رئیس سازمان میراث میزان ورود گردشگر خارجی به کشور در ۴ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد افزایش داشته و ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از محل ورود گردشگران درآمد داشته‌ایم.

امیرحسنخانی با اشاره به تهیه سند توسعه گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی گفت: مقرر شد این اقدامات مجددا توسط سازمان میراث فرهنگی بررسی و گزارش جدیدی به مجلس ارائه شود تا کمیسیون پس از تکمیل، آن را در اختیار رئیس مجلس قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به ابلاغ تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: امیدواریم تشکیل این وزارتخانه در مدیریت میراث فرهنگی چالش ایجاد نکند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه میراث فرهنگی یک دستگاه فرابخشی است گفت: وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی از مهمترین دستگاه‌های یاری‌رسان به میراث فرهنگی و گردشگری هستند که امیدواریم با تبدیل این سازمان به وزارتخانه، اختیارات موثرتری پیدا کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار