gardeshban.ir

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به نقش مهم بوم‌گردی در حفاظت از گذشته تاریخی و بومی و محلی، گفت: حفظ معماری سنتی و میراثی ایران مهم‌ترین اولویت میراث فرهنگی است.
کد خبر: ۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸-1398 June 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمدحسن طالبیان عصر چهارشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد بوم‌گردی در شهرستان فومن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بوم گردی یکی از ابتکارات بسیار خوب در حوزه توسعه گردشگری و جذب گردشگر بوده است، اظهار کرد: میراث فرهنگی نیز برای اجرای این طرح در سطح کشور حمایت‌های لازم را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰۰ واحد بوم گردی در سطح کشور ایجاد و برای تعداد زیادی مجوز صادر شده است، افزود: در استان گیلان بیش از 600 موافقت اصولی صادر شده و برخی نیز منتظر دریافت تسهیلات هستند.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ساختمان این واحدهای بوم گردی بازسازی و نوسازی شده است، افزود: مهمترین ویژگی این واحدها میراثی بودن و آمیختگی‌ آنها با گذشته بومی و محلی مناطق مختلف کشور است.

طالبیان در ادامه با تأکید بر  اینکه نظارت و دادن مجوز برای مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی مربوط به میراث فرهنگی است، گفت: کلیه آثار تاریخی برای گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی است.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های میراث فرهنگی کشور را حفظ معماری سنتی و میراثی ایران و مناطق مختلف آن عنوان و ادامه داد: با توجه به ارزشمند بودن این ویژگی‌ها باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه با اجرای طرح‌های بوم گردی با هزینه اندک می‌توانیم فرصت‌های شغلی در سطح روستاها و مناطق مختلف به وجود آوریم، افزود: همچنین اجرای طرح بوم‌گردی به عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت کمک می‌کند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار