gardeshban.ir

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به این‌که همدان به طور معمول میزبان گردشگران خارجی است، گفت: برخی از تورهایی که به ایران می‌آیند اگر فرصت ماندگاریشان زیاد باشد، به غرب کشور نیز سفر می‌کنند و تور تلفیقی با استان‌های همجوار دارند.
کد خبر: ۲۲۱۳۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی خاکسار، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به این‌که «ایران باشکوه» رویدادی ملی در قالب جشنواره زمستانی است، اظهار کرد: به دستور  علی‌اصغر مونسان همدان باید میزبان رویدادی ملی در نیمه دوم سال می‌بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شد میزبان رویداد «ایران باشکوه» باشیم.

وی با تاکید بر این‌که مخاطب اصلی رویداد «ایران باشکوه» هموطنان هستند، افزود: توریست‌های خارجی و چینی‌هایی که در تعطیلات خود به ایران سفر می‌کنند، از همدان و استان‌های همجوار مانند زنجان و کرمانشاه بازدید خواهند داشت، این برنامه با تبلیغات داخلی و رایزنی در سفارتخانه ایران در چین انجام شد و نمی‌توان گفت چینی‌ها حتماً برای این رویداد به همدان آمده‌اند.

خاکسار با بیان این‌که از ابتدا رویداد «ایران باشکوه» دو تور چینی غرب کشور وارد همدان شده‌اند که شامل تورهای ۱۵ و ۸ نفره بودند، گفت: این تورها پس از یک شب اقامت در همدان از شهر رفته‌اند همچنین ما برای چینی ها هیچ‌ برنامه‌ای نداریم و مانند بقیه گردشگران می‌توانند از تمام مناطق شهر بازدید داشته باشند.

وی نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا را کاملا به جا دانست و تصریح کرد: سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط اقدامات احتیاطی را در فرودگاه‌ها انجام می‌دهند و چون این ویروس در کل دنیا در حال پیشروی است، در ایران نیز کلیه آزمایشات در بدو ورود انجام می‌شود و اگر آلوده باشند اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

خاکسار در پایان بیان کرد: این جشنواره همزمان با تعطیلات سال نوی چینی‌ها و بازدید آن‌ها از شهرهای مختلف ایران است و صرفا برای آن‌ها برگزار نشده و ما هیچ دعوتنامه‌ای برای چینی‌ها نفرستاده‌ایم. 

مسافران چینی تحت مراقبت تیم پزشکی مستقر در شرایط کنترل گردشگران بودند 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به حضور گروه 18 نفره گردشگران چینی در همدان، اظهار کرد: تیم پزشکی مستقر در محل رصد گردشگران چینی این گروه را تحت مراقبت داشته‌ند و جای نگرانی وجود ندارد. 

منوچهر کرمی با اشاره به شایعات پیش آمده در زمینه امکان انتقال بیماری از طریق گردشگران چینی، گفت: این افراد قبل از سفر به کشورهای اطراف در مراقبت دو هفته ای قرار دارند تا پنهان بودن یا نبودن ویروس در بدنشان نمایان شود. 

وی همچنین به ورود گروه ۱۸ نفره چینی به استان همدان اشاره کرد و افزود: این گروه در کمتر از نصف روز در همدان حضور داشتند و همدان را به مقصد کرمانشاه ترک کردند. 

رئیس مرکز بهداشت استان همدان ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه و سنندج برای مشاهده ناگهانی این ویروس انجام شده و همه نیروها در صورت نیاز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند. 

وی ضمن تاکید بر این‌که خوشبختانه جا هیچ نگرانی از ورود این ویروس وجود ندارد، گفت: در چنین شرایطی بازار شایعات داغ است و موضوع با حواشی همراه می شود اما بهتر است مردم جز به منابع رسمی برای بررسی اخبار استناد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز درباره آماده باش مدیریت بحران استان با ورود گردشگران چینی به همدان، بیان کرد: هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که مدیریت بحران ورود پیدا کند، دستگاه‌های اجرایی و تخصصی باید کارهایشان را انجام دهند و اگر خارج از حیطه آن‌ها بود از ما بخواهند که وارد شویم.

علیمردان طالبی با اعلام این‌که در آماده باش هستیم اما هماهنگی‌های لازم باید در کارگروه سلامت انجام شود، گفت: براساس استانداردهای جهانی تعریف خاصی از بحران وجود دارد که براساس آن بگوییم چه تعداد درگیر شده و سطح بحران را هم سازمان مدیریت بحران کشور باید دستورالعملش را به ما اعلام کند که هنوز ابلاغ نشده است.

وی درباره تهدید امنیت روانی تصریح کرد: دستگاه‌های تخصصی باید با اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه امنیت روانی مردم را تامین کنند.
 
ایسنا






پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار