gardeshban.ir

ارتش تراکوتا، ارتشی است شامل سربازان ایستاده سفالی است که در مکانی کنده شده در دل یک کوه همانند یک مقبره امپراطوری در کشور چین قرار گرفته اند.
کد خبر: ۲۵۰۷۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
این ارتش مربوط به سال های ۴۷۶ تا ۲۲۱ سال قبل از میلاد و پایان دوره جنگ های متخاصم در چین است. یعنی زمانی بیشتر از ۲۰۰۰ سال است که این سربازان با تمام آلات جنگی و لباس های نظامی واقعی شان ایستاده اند. 

این سربازان جنگی به شکل آدم های واقعی و از روی چهره های واقعی ساخته شده اند. در واقع قطعه های بدن هر فرد را در اندازه های واقعی از گل ساخته و سپس پخته اند. در کنار همدیگر گذاشته و در نهایت رنگ آمیزی کرده اند. 

این مکان پس از کشفش در سال ۱۹۷۴ بسیار مشهور بود. جریان کشف این ارتش این گونه شروع می شود: کارگرانی در بیرون شهر شیانگ در حال کندن چاهی بودند، که ناگهان به یکی از کشف های معماری دنیا دست پیدا می کنند. آن ها با ردیفی از سربازان آماده به رزم برخوردند که همه به ترتیب در پشت سر یکدیگر ایستاده بودند.

کارگران بعد از خبر به مقامات دولتی، باستانشناسان را به این منطقه راهنمایی کردند. باستان شناسان پس از حفاری های طولانی نهایت نه تنها با یک سرباز بلکه با ارتشی روبرو شدن که هر کدام دارای نشان و درجه بر روی شانه بود و بر طبق درجه خود در صف رزمی و با وسایل رزمی حقیقی آماده ایستاده اند. 

این سربازان ایستاده اگر چه اکنون خاکستری به نظر می رسند اما لکه های رنگی که بر روی آن ها دیده می شود، نشان دهنده جماعتی از سربازان ایستاده با لباس های رنگی است. در کاوش های بیشتر برای این سربازان شمشیرها، تیرها و دیگر ابزارآلات جنگی پیدا شد که در شرایطی عالی خودنمایی می کرد.

این سربازان در راهروهایی ایستاده اند. در بعضی از راهروها در پشت سربازان و در ۴ ردیف اسب های سفالی ایستاده اند و در نهایت در پشت اسب ها می توانید ارابه های چوبی را ببینید. به گفته محققان این ارتش سفالی برای اولین امپراطور چین ساخته شده است. امپراطور چین با این ارتش در زندگی پس از مرگ خود می تواند بجنگد.


ارتش تراکوتا،ارتش سفالی امپراطوری چین در دل کوه/تصاویر

ارتش تراکوتا،ارتش سفالی امپراطوری چین در دل کوه/تصاویر

ارتش تراکوتا،ارتش سفالی امپراطوری چین در دل کوه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار