gardeshban.ir

چین کشوری است که شگفتی های بسیاری را در خود نگه می دارد و این شگفتی ها گاهی تاریخی هستند اما در میان آن ها می توان نمونه هایی را نیز پیدا کرد که مربوط به زمان حال شده و با وسیله های حرفه ای ساخته شده اند اما باز هم حیرت آور هستند.
کد خبر: ۲۵۹۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
با شنیدن کلمه ای مانند گذرگاه ترسناک یا جالب اولین چیزی که در یاد انسان نقش می بندند محل های عبوری هستند که در دل کوه با مشقات زیاد ساخته شده اند و برای عبور از آن ها باید حرفه ای بوده و از زندگی هم دل بریده باشید اما همه گذرگاه های دنیا اینگونه نیستند.

"جینفو شان" گذرگاهی است که به تازگی در چین افتتاح شده است و با اینکه ایمنی و امنیت آن به خوبی رعایت شده است اما به عنوان یکی از حیرت آورترین و ترسناک ترین گذرگاه های دنیا شناخته می شود. این گذرگاه کوه های مختلف را با ارتفاعات متفاوت به هم متصل می کند.

کوهستان "جینفو" که گذرگاه در آن قرار گرفته است زیستگاه 5880 نوع مختلف از گیاهان است که در این میان 52 نوع آن ها تحت حفاظت های مختلف زندگی می کنند چرا که از جمله نادرترین گل های دنیا به شمار می آیند. همچنین در مسیر گذرگاه 36 نوع مختلف از حیوانات کمیاب نیز دیده می شوند.

این گذرگاه در برخی از نقاط می تواند تا ارتفاع 2400 متری هم بالارفته و دقیقا در دیواره کوهستان قرار گرفته است از این رو در صورت افتادن فردی از روی گذرگاه امیدی به زنده ماندن او نخواهد بود به همین دلیل عبور از این مسیر برای آن دسته افرادی که بیماری های قلبی دارند ممنوع شده است.

گذرگاه با عبور از جنگل، کوهستان و مناظر طبیعی زیبا به همراه ترسناک بودن و قرار گرفتنش در یکی از خطرناک ترین قسمت های کوهستان این روزها به عنوان یکی از جالب ترین گذرگاه های دنیا شناخته می شود.

جینفو شان؛ گذرگاهی ترسناک در کوهستان چین/عکس

جینفو شان؛ گذرگاهی ترسناک در کوهستان چین/عکس

جینفو شان؛ گذرگاهی ترسناک در کوهستان چین/عکس

جینفو شان؛ گذرگاهی ترسناک در کوهستان چین/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار