gardeshban.ir

طی سال‌های اخیر اهمیت استفاده از انواع فناوری‌ها و نوآوری‌های خلاقانه در موزه‌های مختلف دنیا دوچندان شده است و اگر موزه‌ها خود را با این تکنولوژی‌های جدید همراه نکنند، قطعا تا چند سال آینده نمی‌توانند به فعالیت گسترده خود ادامه دهند.
کد خبر: ۲۸۸۷۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹-1399 April 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
افزایش ارزش رسانه‌های اجتماعی، لزوم برقراری ارتباط بین کشورهای مختلف، انتشار خلاقانه یافته‌های میراثی در سطح جهان و بهره‌گیری به‌موقع از ابتکارات آموزشی در حفظ و نگهداری از موزه‌ها، همگی دلایل مهمی هستند که موزه‌ها را مجبور می‌کنند تا با فناوری‌های روز دنیا پیش رفته و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

ابتکارات نوین آموزشی در دامنه فعالیت‌های موزه‌ها می‌تواند نقش بسزایی را در توسعه فعالیت و بقا آن‌ها داشته باشد که یکی از بهترین راهکارها، ارتباط تنگاتنگ موزه‌ها با دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزشی مرتبط است.

استفاده از فناوری‌های نوین در موزه‌ها به‌خصوص در دوران پساکرونا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند فضا کاری آن‌ها را به سمتی پیش ببرد که از این شرایط بحرانی خسارت بیشتری را متحمل نشوند.

سه زمینه اصلی در این خصوص برای موزه‌ها در مرحله نخست وجود دارد که می‌تواند در رشد آن‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. این سه زمینه شامل مواردی همچون ایجاد پورتال وب‌پویا، برگزاری کارگاه‌های آنلاین و ایجاد فضایی برای نمایش موزه به‌صورت مجازی می‌شوند. اگر این سه مورد به‌صورت جدی اجرا شوند، آن‌گاه قطعا بسترهای جدید دیگری به دنبال آن‌ها ایجاد خواهند شد که این بسترها می‌توانند به بقا همیشگی فعالیت موزه‌ها کمک کرده و حتی درآمدزایی قابل‌توجهی را برای آن‌ها دربر داشته باشند.

تبادل داده‌ها به‌صورت مداوم قطعا به ایجاد خلاقیت و نوآوری در ابداع تکنیک‌های جدید کمک می‌کند و باعث می‌شود موزه‌ها راه‌های جدیدتری را جهت نگهداری از میراث و همچنین نمایش آن‌ها به مردم بیابند.

همچنین استفاده بهینه از اشیا دیجیتال از دیگر راهکارهایی است که به بقای موزه‌ها کمک می‌کند و همه مردم جهان را از هر نقطه‌ای به سوی خود جذب خواهد کرد. به‌منظور ایجاد فضاهایی جدید برای بازدید آنلاین از موزه‌ها، باید ابزارهای علمی و آموزشی موزه‌ها را توسعه داد تا با استفاده از این ابزارها بتوانند بهترین‌ها را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

تمامی این عوامل دست به دست هم خواهند داد تا ایده‌ها و برنامه‌های کلیدی برای روند فعالیت موزه‌ها در کشورهای مختلف جهان به‌وجود آیند و تمامی این ایده‌ها به‌راحتی در دسترس آن‌ها قرار گیرند. از این رو نمی‌توان ارتباط تنگاتنگ میان موزه‌ها را در این میان نادیده گرفت و از کنار آن به‌راحتی گذشت.   
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار