gardeshban.ir

خب شاید ساده‌ترین پاسخ به این سوال آن باشد که تا حد امکان سفرهای خود را لغو کنید. اما تا به امروز هیچ خبری از ساخت واکسن یا درمان ویروس کرونا وجود ندارد و بسیاری از افراد نمی‌توانند سفرهای خود را تا مدت نامعلومی لغو کنند. به همین خاطر قصد داریم تا به شما نشان دهیم که چطور می‌توان از کرونا در سفر پیشگیری کرد و سفر سالمی داشت.
کد خبر: ۳۱۲۲۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
با وجود اینکه ویروس کرونا یک ویروس بسیار شایع با درصد شیوع بالا است، اما خوشبختانه با رعایت نکات بهداشتی ساده می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. در درجه اول، باید وسایل بهداشتی لازم را تهیه کنید و در طول سفر همراه خود داشته باشید. پیش از هر چیز، استفاده از ماسک، دستکش و ژل بهداشتی ضد عفونی کننده توصیه می‌شود. با وجود اینکه در حال حاضر کمبود ماسک، دستکش و ژل ضد عفونی کننده شدیدا احساس می‌شود، اما با کمی جستجو قطعا می‌توانید این موارد را تهیه کنید.
 

حتما در تمامی مراحل سفر خود، ماسک روی صورت داشته باشید. فرودگاه، ایستگاه قطار و اتوبوس، جزء اماکن شلوغ محسوب می‌شوند پس ممکن است در معرض ابتلا به کرونا قرار داشته باشید. به همین خاطر در این مراکز حتما ماسک به صورت داشته و دستکش دستتان کنید. به هیچ وجه چیزی میل نکنید و دستان خود را با چشم، بینی و دهان خود تماس ندهید. حتی ترجیحا تا حد امکان، از سرویس بهداشتی این اماکن نیز استفاده نکنید.
 

از همان لحظه که سوار هواپیما، اتوبوس یا قطار شدید، تا زمانی که به مقصد برسید، حتما ماسک و دستکش را از خود جدا نکنید. کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند باعث ابتلای شما به کرونا شود. اگر احساس تشنگی یا گرسنگی کردید، ترجیحا از آب و مواد غذایی که خودتان همراه آورده‌اید، استفاده نمایید. حتی پوشش بیرونی بسیاری از مواد غذایی ممکن است آلوده باشند، پس ترجیحا آنها را در خانه به خوبی شسته و ضد عفونی کنید.
 

پیش از اینکه چیزی در سفر میل کنید، حتما دست و صورت خود را به خوبی با آب و صابون و در صورتی که دسترسی به آب و صابون ندارید، با ژل بهداشتی بشویید. البته باید به خوبی با روش‌های شستشوی دست و صورت آشنا باشید تا تمام قسمت‌های دست و صورت شما پاک و فاقد آلودگی باشد.
 

پس از اینکه به مقصد و هتل خود رسیدید، بهتر است بلافاصله و پیش از باز کردن چمدان‌های خود، لباس‌تان را در آورده، آنها را بشویید، حمام کرده و سپس لباس‌های تازه و کاملا تمیز بپوشید.
 

در مناطق گردشگری معمولا افراد زیادی از کشورهای مختلف حضور دارند. برای جلوگیری از کرونا در سفر ، باید تا حد امکان به افراد دیگر نزدیک نشوید و در صورتی که شرایط اینطور ایجاب می‌کند، حتما ماسک را به صورت خود داشته باشید و هر نیم تا یک ساعت، یک بار دست و صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. تا حد امکان، دست‌تان را به چشم، بینی و دهان‌تان نزنید و آب بنوشید. با رعایت این نکات به راحتی می‌توان از کرونا در سفر پیشگیری کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار