gardeshban.ir

اکثر ساکنین پایتخت تصور می‌کنند که تهران فقط یک شهر صنعتی است و اصلا نمی‌توان در آن تفریح کرد. اما همه این افراد سخت در اشتباه هستند! شاید تصور کنید که می‌خواهیم در مورد تهرانگردی و جاذبه‌های این شهر شلوغ با شما صحبت کنیم اما اصلا اینطور نیست!
کد خبر: ۳۱۳۰۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹-1399 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
همان رویی که در آن همه جا سرسبز است و می‌توانید همراه با دوستان و خانواده خود یک کمپ طبیعی را تجربه کنید. همه ما برای تفریح و تجربه یک کمپ طبیعی، به سمت شمال و استان مازندران می‌رویم، این در حالی است که در همین تهران می‌توانید این تجربه طبیعت گردی را بچشید! پس اگر شما نیز کنجکاو شده‌اید که در کجای این پایتخت شلوغ می‌توان جایی آرام برای چادر زدن پیدا کرد، با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس چادر و وسایل کمپ را آماده کنید و این مقاله را بخوانید!


شاید تصور کنید که در این مقاله قصد داریم تا موارد تکراری و همیشگی را به عنوان بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران مجددا معرفی کنیم اما اینطور نیست! در این مقاله قصد داریم تا بهترین اماکنی که نزدیک تهران هستند و تا پایتخت کمتر از یک ساعت فاصله دارند را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید در این مکان‌ها به راحتی کمپ بزنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران را بشناسید.

لواسانات

لواسان یکی از لوکس‌ترین مناطق ییلاقی تهران محسوب می‌شود که در شمال شرق پایتخت واقع شده است. در این منطقه با وجود آنکه ویلا سازی انبوه و بسیار زیادی انجام شده است، باز هم جایی برای طبیعت گردی و کمپ زدن وجود دارد. اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، می‌توانید از بین ویلاهای حاشیه جاده به دل کوه بزنید و مکانی دنج و عالی برای کمپ خود پیدا کنید. مزیت اصلی کمپ زدن در منطقه لواسان این است که دسترسی سریع و ساده‌ای به منطقه لواسان دارید و در این شهر هر آنچه که نیاز داشته باشید را می‌توانید پیدا کنید. این کمپ مخصوص کسانی است که عاشق طبیعت گردی و کمپ‌های شبانه در دل کوه هستند اما از طرفی هراس این را دارند که در کوه دچار آسیب دیدگی شوند یا به صورت کلی آسیبی به آنها برسد و دسترسی به چیزی نداشته باشند.

 خوشبختانه انواع خدمات اورژانسی در لواسان وجود دارد و در صورت وقوع حادثه، در کمترین زمان می‌توانید خودتان را به بافت شهری برسانید. به علاوه اینکه با کمی پیاده روی می‌توانید به کوه برسید و به همین خاطر برای افراد کم توان نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. در ضمن علاوه بر کمپ در کوه‌های لواسان، می‌توانید به مناطق حفاظت شده‌ای که برای کمپ زدن طراحی شده‌اند مراجعه کنید. البته بلوارهای کنار لواسان نیز مکان مناسبی برای چادر زدن به حساب می‌آیند.


فشم

زمانی که جاده لشگرک را به سمت بالا بیایید، در همان ابتدای مسیر بر سر یک دو راهی گیر خواهید کرد. مسیر سمت راست مستقیم به سمت لواسان و مسیر سمت چپ شما را به فشم می‌رساند. فشم جزء منطقه ییلاقی رودبار قصران به حساب می‌آید و یکی از بهترین مناطق ییلاقی در تمام تهران به شمار می‌رود. از نظر آب و هوا و طبیعت باید گفت که لواسان از نظر ارتفاع در گودال قرار دارد اما فشم در ارتفاعات واقع شده است و به همین خاطر طبیعت بکر کوهستانی و آب و هوایی خنک و پاکیزه دارد. اما از نظر امکانات و بافت شهری باید گفت که لواسان دسترسی بهتری به امکانات رفاهی و خدماتی دارد. با این وجود، فشم دارای درمانگاه، کلانتری، سوپرمارکت، هایپرمارکت و البته ده‌ها رستوران مختلف است. به علاوه اینکه رودخانه زیبایی نیز از کنار فشم عبور می‌کند و می‌توانید از صدای دلنشین و هوای خوشی که ایجاد می‌کند، بهره‌مند شوید.

آهار

در جاده فشم، پیش از آنکه به ارتفاعات فشم برسید، می‌توانید از یک جاده فرعی که در سمت چپ شما واقع است، خودتان را به روستایی خوش آب و هوا به نام آهار برسانید. خوشبختانه آهار همانند فشم اسم و رسمی بر هم نزده و هنوز هم بافت سنتی و روستایی خود را به خوبی حفظ کرده است. در این منطقه کوهستانی، مناظر طبیعی بی‌نظیری انتظار شما را می‌کشند و باید به نوعی آن را بهشت تهران دانست. آهار همان جایی است که طبیعت گردان و کسانی که به دنبال کمپ زدن هستند، آن را انتخاب کرده و به دیگران معرفی نمی‌کنند! از نظر دسترسی و خطرات ممکن باید گفت که این منطقه دسترسی مناسبی به فشم دارد و اصلا لازم نیست که نگران گم شدن در طبیعت باشید. به علاوه اینکه در آهار تلفن همراه آنتن دهی مناسبی دارد و در صورت بروز حادثه، سریعا می‌توانید درخواست کمک کنید. فراموش نکنید که بهار و پاییز آهار بسیار تماشایی و رویایی است.


امامه

خب حالا که صحبت از مناطق بکر جاده فشم به میان آمد، بهتر است نامی از امامه نیز بیاوریم. پیش از رسیدن به فشم، یک جاده سربالایی با شیب تند در سمت راست شما وجود دارد که منتهی به روستایی با نام امامه می‌شود. امامه در ارتفاعات منطقه رودبار قصران واقع شده است و آب و هوایی بی‌نظیر دارد. اگر به دنبال مکانی حتی بکرتر از آهار و فشم برای چادر زدن و کمپ طبیعی هستید، بهتر است امامه را انتخاب کنید. در این منطقه نیز ویلا سازی زیادی انجام شده است اما با این وجود هنوز هم بافت دست نخورده طبیعی زیادی دارد که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. آب و هوای امامه بسیار سرد و کوهستانی است و به همین خاطر بهترین گزینه برای یک کمپ تابستانی و فرار از گرمای شدید پایتخت به حساب می‌آید اما در عین حال زمستان‌های بسیار سختی را تجربه می‌کند.

شمشک

قطعا همه شما نام شمشک را شنیده‌اید. اگر جاده فشم را ادامه دهید، به میدان اصلی فشم می‌رسید. مسیر دست چپ، شما را به شمشک و پیست دیزین می‌رساند. منطقه شمشک و دیزین، معروف‌ترین منطقه کوهستانی تهران در تمام دنیا محسوب می‌شود و همه آن را به پیست اسکی می‌شناسند. اگر توان فیزیکی و آمادگی جسمانی بالایی دارید، می‌توانید به شمشک بیایید و به دل کوه بزنید. البته اکیدا توصیه می‌کنیم که افراد آماتور به هیچ وجه این کمپ طبیعی و کوه پیمایی را امتحان نکنند. حتی افراد با سابقه نیز همراه گروه‌های متخصص به این کمپ می‌آیند و البته که پس از سختی مسیر، از کمپی طبیعی و بی‌نظیر همراه با مناظر خیره‌کننده لذت خواهند برد.

لالان

زمانی که پیچ میدان فشم را به سمت چپ می‌روید، شاید از خودتان بپرسید که مسیر سمت راست به کجا می‌رود؟ مسیر سمت راست شما را به کوه می‌رساند! در مسیر سمت راست، روستاهای متعددی وجود دارند که دارای قدمت تاریخی هستند. در این منطقه روستاهای زیبایی همانند زایگان و البته لالان وجود دارند. برای دسترسی به لالان، از میدان فشم باید حدود 30 دقیقه در مسیر باشید. جاده لالان بسیار باریک و خطرناک است و زمستان اصلا نباید هوس سر زدن به آن را کنید! در این منطقه بکر و طبیعی که هنوز بافت روستایی خود را حفظ کرده، دو رودخانه جریان دارد و همه جا سرسبز است. جالب است بدانید که لالان از کلمه لاله گون گرفته شده است و دلیل این نامگذاری، لاله‌های کوچک وحشی بسیار زیبایی هستند که در فصل بهار داخل دشت‌های این منطقه رشد می‌کنند. مناطق مختلفی همانند ورزا و برون در این روستا قرار دارند که برای کمپ زدن بسیار مناسب هستند. مردم این روستا بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و همه نوع امکانات رفاهی و خدماتی همانند سوپر مارکت، نانوایی، فروشگاه و غیره در آن وجود دارد.

دارآباد

حالا که صحبت از ارتفاعات شمال شرق تهران شد، بهتر است کمی به سمت غرب و دارآباد بیاییم. دارآباد جزء ارتفاعات شمال تهران به حساب می‌آید و آب و هوای بکر و عالی دارد. اگر کمی اهل ماجراجویی باشید، زمانی که از بلوار مژدی عبور کنید و از مسیر بیمارستان دانشوری یا بام محک بالا بروید، به مناطق کوهستانی خواهید رسید. با کمی آمادگی جسمانی، می‌توانید این ارتفاعات را پشت سر بگذارید و به جایی بروید که تهران زیر پایتان خواهد بود! این مناظر خیره کننده، بسیار زیبا هستند و از دیدن آن سیر نخواهید شد! پس اگر به دنبال مکانی دنج در نزدیکی تهران و حتی داخل تهران برای چادر زدن هستید، سری به دارآباد بزنید!

دربند

دربند نام منطقه‌ای در شمال تهران است. بسیاری از مردم پایتخت از دربند به عنوان مکانی عالی برای تفریح آخر هفته یاد می‌کنند. در طول مسیر کوهستانی دربند که از کنار رودخانه می‌گذرد،10 ها رستوران وجود دارند که می‌توانید در آنها استراحت کنید. اما اگر اهل ورزش و ماجراجویی هستید، می‌توانید مسیر را تا بعد از ایستگاه 5 تله کابین ادامه دهید و در دل کوه کمپ بزنید. البته برخی از افراد که به کوهنوردی علاقه‌مند هستند، مسیر را تا توچال ادامه می‌دهند!

به نظر شما بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران کجاست؟ آیا تا به حال در هیچ یک از موارد ذکر شده کمپ زده‌اید؟ اگر اینطور است، با ما در مورد تجربه کمپ خود بگویید تا دیگر عزیزان بتوانند از تجربه شما استفاده کنند. به نظر شما جای کدام منطقه در لیست بهترین جا برای چادر زدن اطراف تهران خالی است؟ به ما بگویید تا آن را نیز اضافه کنیم! فراموش نکنید که بی‌صبرانه منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان همراه هستیم. پس ما را بیش از این منتظر نگذارید!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار