gardeshban.ir

جاهای دیدنی آمستردام آمیزه‌ای هستند از معماری با شکوه و کهن اروپایی و طبیعت زیبای شمال اروپا که در سرزمین آسیاب‌های بادی و گل‌های لاله گرد هم آمده‌اند.
کد خبر: ۳۱۵۷۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

در این نوشته نگاهی گذرا داریم به برخی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آمستردام پایتخت زیبای هلند:

آبراهه‌ های آمستردام


آمستردام پایتخت هلند دارای نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر آبراهه، آبگذر یا کانال آب است که به زبان هلندی به آنها (گراچن: grachten) می‌گویند. بر روی این صد کیلومتر آبراهه، نزدیک به ۱۵۰۰ پل ساخته شده است. آبراهه های آمستردام در سده هفدهم و در دوران طلایی هلند، در قالب ۳ گذرگاه اصلی به صورت کمربندی در پیرامون شهر ساخته شدند و سپس انشعابات آن توسعه یافتند.
جاهای دیدنی آمستردام

موزه ملی آمستردام


موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum) مهمترین موزه هلند و نمایشگر تاریخ و هنر آمستردام و کشور هلند است. موزه ملی آمستردام در منطقه‌ای مشهور به میدان موزه قرار دارد که در جنوب آمستردام است و بارها تا کنون جابه جا شده است. ساختمان کنونی آن به سده نونزدهم برمی‌گردد.

موزه ون گوگ


موزه ون گوگ (Van Gogh Museum) یکی از موزه‌های هنر مدرن است که به آثار ونسان ون گوگ و دیگر نقاشان مدرن هلند اختصاص دارد. این موزه، بزرگترین مجموعه نقاشی‌ها و طراحی‌های ون گوگ در سرتاسر جهان را در اختیار دارد.

خانه آن فرانک


خانه آن فرانک (Anne Frank House) یک خانه تاریخی مربوط به زمان جنگ جهانی دوم است. آن فرانک یک دختر جوان بهبودی است که به همراه خانواده‌اش در زیر شیروانی این خانه در طول جنگ جهانی دوم پنهان شده بودند تا به دست نازی‌ها نیفتند. اما سرانجام دستگیر و کشته می‌شوند. اما دفتر خاطرات او بعد از جنگ منتشر و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان می‌شود.

فوندل پارک


فوندل پارک (Vondelpark) یک پارک زیبای شهری به مساحت ۴۷ هکتار است که ابتدا با نام پارک جدید و سپس به نام نمایشنامه‌نویس هلندی، پارک فوندل نامیده شد.
جاهای دیدنی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام


کاخ سلطنتی آمستردام (Royal Palace of Amsterdam) در سده هفدهم میلادی و به عنوان کاخ فرمانروایی پادشاه لوئیس ناپلئون و جانشینانش ساخته شد.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار