gardeshban.ir

وبینار بین المللی همبستگی کشور‌ها در مسیر جاده ابریشم با حضور مسئولان ایرانی و مهمانان خارجی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹-1399 July 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

وبینار بین المللی همبستگی کشور‌ها در مسیر جاده ابریشم به مناسبت هزار و صد و پنجاهمین سالگرد تولد ابونصر فارابی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این کنفرانس مجازی، کریمبک کوشربایف دبیر امور خارجه جمهوری قزاقستان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران، ولکان بزکر رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد (سازمان ملل) درهفتاد و پنجمین نشست(tbc)، آودری آزولای مدیرکل یونسکو، سلیم المالک مدیرکل ICESCO، محمد اقبال چودار، هماهنگ کننده عمومی کمیته همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی (COMSTECH) و یالچین توپکو مشاور ارشد رئیس جمهوری ترکیه سخنرانی کردند.

دکتر غلامی وزیر علوم و تحقیقات پیوند‌های فرهنگی بین ملت‌ها را از ماندگار‌ترین پیوند‌ها دانست و گفت: هنر فارابی از آن رو برای بشر امروز بسیار پیشرو و کاربردی است که او بیش از هزار و صد سال پیش، به دنبال ایجاد پل فکری و فلسفی میان شرق و غرب عالم بود و شگفت آنکه این رویکرد در دوران اوج تعصبات و افراطی گری‌های عقیدتی و فکری قرون وسطی رقم خورد.

در ادامه حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران با بیان اینکه برگزاری وبینار بین المللی فارابی، کار مشترک ایران و قزاقستان است اظهار کرد: چهره درخشان علم، فلسفه، منطق، جامعه‌شناسی، پزشکی، ریاضیات و موسیقی ابونصرفارابی، امسال و سال آینده در فهرست تجلیلی یونسکو قرار گرفته است.

 ادامه این وبینار نیز در دو بخش "تمدن‌ها در جاده ابریشم" و "فلسفه فارابی و جهان مدرن" با سخنرانی دانشمندان و فارابی پژوهان برگزار شد.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار