gardeshban.ir

انسان ذاتا عاشق سفرکردن و دیدن جاهای دیدنی است، ولی برای برخی پرواز خارجی یکی از سخت ترین کارهای دنیا است.
کد خبر: ۳۳۳۶۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹-1399 August 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
بسیاری از افراد شور و شوق خاصی برای خرید بلیط هواپیما یا پرواز دارند ولی در این بین خیلی ازافراد نقطه مقابل آن ینی ترس از پرواز دارند یا درد سرهایی برای رزرو بلیط هواپیما دارند،در این مقاله که شمال دو بخش است به راهکار هایی برای مقابله با این ترس میپردازیم.

فوبیا پرواز شامل ترس ازسقوط هواپیما یا ترس از ارتفاع یا حتی ترس از محیط های بسته می شود. حال اینکه این سفر بخواهد به یک کشور دیگر باشد استرس و اضظراب افراد بالاتر میرود و ممکن است حتی وقتی داخل هواپیما سوار میشوند به دلیل ترس شدید بخواهند که از هواپیما پیاده شوند و سفر خود را کنسل کنند.اگر شما هم جزو کسانی هستید که ترس از پرواز دارید با سام سیر همراه شوید تا چند راهکار ساده برای غلبه به استرس ناشی از پرواز و ترس از آن بپردازیم

اصلی ترین دلایل ترس از پرواز
 
بسیاری از افراد بعد از خرید بلیط هواپیما دچار استرس از پرواز خارجی میشوند. حس شدید اضطراب و ترس غیر منتظره از سوانح هوایی بعد از سوار شدن هواپیما بیشترین دلیل بروز ترس از پرواز است خود افراد از این ترس  متعجب میشوند  که فکر میکردند  به‌راحتی می‌توانستند سوار هواپیما شوند، اما در عمل نمی‌توانند، بسیار از افراد نیز قبل از پرواز بلیط هواپیما خود را کنسل میکنند.20 درصد از افرادی که با هواپیما به پرواز خارجی میپردازند بخاطر این ترس کار و موقعیت های شغلی خود را از دست داده اند.

غلبه کردن به استرس های روانی و فوبیا کار بسیار سختی است و به طور حتم نیازمند زمان است. میتوانید با امتحان کردن پرواز های کوتاه و درست کردن سناریو های ایمن در ذهنتان آرام آرام ترس از سفر با هواپیما را از خود دور کنید، ولی اگر بلیط هواپیما ارزان خود را در دست دارید و از پرواز خارجی میترسید برای انجام این کار کافی است با ما در این مقاله همراه باشید.

در قدم اول بهتر است با علائم ترس از پرواز اشنا شویم این علائم شامل : لرزش اندام بدن، به‌خصوص ضعف در پاها، سردرد همراه بات حات تهوع، تنگی نفس به همراه تپش قلب شدید، دل‌دردهای مقطعی همراه با گرفتگی عضلانی که ممکن است حتی چند ساعت قبل از پرواز خارجی  بروز کنند.

تاثیر گذار ترین درمان ترس از پرواز
 

اگر خود رادر معرض محرک هایی که ما را میترسانند قرار دهید می توانید با فوبیای خود مقابله کنید. اگر از این کار اجتناب کنید فوبیای شما همچنان باقی میماند.در ترس از پرواز، ترس تجربه شده پیش از سوار شدن بر هواپیما به سراغ ما می آید.در روش های درمانی جدید تکنیکی وجود دارد که یکی از آنها کشیدن نفس های عمیق در یک پاکت کاغذی است افرادی که به تکان‌های هوایی حساس هستند، هنگام تنفس عمیق حس بهتری پیدا می‌کنند.

یکی دیگر از راهکار کاهش استرس، دانش و آگاهی به سیستم های پرواز و فرآیند آن است. حتی میتوانند از شبیه سازهای کامپیوتری استفاده کنند تا شرایط  پرواز خارجی از ایران و محیط هواپیما را شبیه سازی کنند تا به ترس خود غلبه کنید.

حضور تراپیست های درمانی در فرودگاه و درمان های آنها نیز به ما در غلبه بر اضطراب انتظاری کمک میکند.از این میان، روش‌های درمانی دارویی کمترین میزان تأثیر در درمان فوبیای پرواز و غلبه بر این مشکل را دارند. قرص‌های ضد اضطراب برای اضطراب شدید در حین پرواز نیز، مؤثر هستند؛. بنزودیازپین‌ها اضطراب انتظاری را به طور موثری کاهش میدهند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار