gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از شناسایی ۱۰۴ بادگیر و تهیه پرونده ثبتی آن‌ها با همت شهرداری و شورای شهر بندرتاریخی پل خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۴۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹-1399 September 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان در حاشیه بازدید از بندرپل، گفت: با توجه به این‌که ساختمان گمرک قدیم بندرخمیر به طور کامل مرمت نشده مقرر شد با مشارکت اداره گمرک شهرستان بندرخمیر و با نظارت اداره کل این بنای تاریخی مرمت و بازسازی شود.

وی با اشاره به این‌که گمرک قدیم بندرخمیر پس از مرمت، به عنوان موزه اسناد گمرکی و دریانوردی با حفظ مالکیت آن به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این موزه به همراه اسکله به مکانی فرهنگی ـ گردشگری برای استفاده گردشگران تبدیل می‌شود.

برومند اظهار کرد: به همت شهرداری و شورای شهر این بندرتاریخی، ۱۰۴ بادگیر شناسایی شده که تهیه پرونده ثبت بادگیرها با همکاری شورای شهر و شهرداری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اضافه کرد: بعد از مراحل ثبت بادگیرهای بندرپل، پیگیری‌های لازم برای مرمت و احیاء آنها انجام می‌شود.

ایسنا نوشت، برومند در پایان  با بیان این‌که بندر پل با توجه به حجم زیاد مسافر، ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی دارد، عنوان کرد: مقرر شد شهرداری بندر پل چند پهنه گردشگری را برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و نیز محلی برای احداث کمپینگ گردشگری در مسیر اسکله بندرپل به این اداره کل معرفی کند.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار