gardeshban.ir

گزارش/
موافقت ابوظبی با معافیت شهروندان رژیم صهیونیستی از اخذ ویزا و امکان ورود بدون ویزای آنها به خاک امارات در حالی است که صدور ويزای جديد براي شهروندان ۱۳ كشور متوقف شده است.
کد خبر: ۳۵۷۵۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
موافقت ابوظبی با معافیت شهروندان رژیم صهیونیستی از اخذ ویزا و امکان ورود بدون ویزای آنها به خاک امارات در حالی است که صدور ويزای جديد براي شهروندان ۱۳ كشور عمدتا مسلمان از جمله ايران، سوريه و سومالي توسط دولت امارات متحده عربی متوقف شده است.ابوظبی پیش از این ویزاهای موقت گردشگری را برای شهروندان رژیم صهیونیستی صادر می‌کرد تا اینکه توافقنامه معافیت متقابل درخواست و صدور ویزا میان دو طرف امضا شد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به موافقت ابوظبی با معافیت شهروندان رژیم صهیونیستی از اخذ ویزا و امکان ورود بدون ویزای آنها به خاک امارات از ۳۰ روز دیگر، گفت: تایید این توافقنامه در واقع گامی مهم در اجرای کامل و سریع توافقنامه‌های متعددی است که در این روزها با امارات، بحرین و مراکش حاصل شده و دوست دارم در اینجا از کارمندان وزارت خارجه که با سرعت در راستای تقویت روابط با این کشورها تلاش می‌کنند، تشکر کنم.

ابوظبی پیش از این ویزاهای موقت گردشگری را برای شهروندان رژیم صهیونیستی صادر می‌کرد تا اینکه توافقنامه معافیت متقابل درخواست و صدور ویزا میان دو طرف امضا شد.

توافق وزارت خارجه امارات و همتای اسرائیلی آن با معافیت متقابل اخذ ویزا در تاریخ ۲۲ ماه دسامبر گذشته برای شهروندان اماراتی که قصد سفر به اراضی اشغالی را داشتند، وارد مرحله اجرا شد و آنها توانستند بدون ویزا به تل‌آویو سفر کنند و در هر نوبت سفر حداکثر ۹۰ روز آنجا بمانند.

غباش تاکید کرد: معافیت متقابل اخذ ویزا تاثیرات مثبت متعددی بر بخش‌های گردشگری، تجارت، سرمایه‌گذاری و دیگر زمینه‌ها خواهد داشت و پایه‌های همکاری مشترک میان دو طرف را تقویت خواهد کرد.

امارات و رژیم صهیونیستی سپتامبر گذشته در واشنگتن توافق سازشی را برای عادی‌سازی روابط خود به امضا رساندند.

عدم صدور ویزا برای ویزای شهروندان ایرانی

 امارات که از اسفندماه سال ۹۸ به دنبال شیوع ویروس کرونا مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست، اعلام آمادگی کرده بود که با آغاز تابستان، مرزهایش را به روی گردشگران و اتباع خارجی باز می کند، هرچند که در بدو ورود سختگیری‌هایی خواهد داشت.

پرس و جوها از آژانس‌های مسافرتی به این نتیجه رسید که امارات در این مدت پاسخگوی درخواست ویزای شهروندان ایرانی نبوده است. هرچند که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی در مسیر تهران ـ دوبی پروازهایی را برقرار کرده‌اند که طبق اظهارات آژانس‌دارها، این پروازها بیشتر برای افرادی است که در امارات اقامت دارند. دفتر هواپمایی امارات در تهران نیز می‌گوید که این ایرلاین در مسیر تهران ـ دوبی هر هفته دو پرواز برای روزهای شنبه و دوشنبه دارد اما در برابر ویزای مسافر هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد. سایر کارگزاران و آژانس‌های مسافرتی نیز با توجه به شرایط پیش آمده فعلا برای ویزای امارات اقدامی نمی‌کنند.

علی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ با تایید این خبر گفت: امارات از زمانی که اعلام کرد مرزهای هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار