gardeshban.ir

طبق برآورد‌های سازمان هواشناسی کشور در برخی از استان‌های شمالی از جمله گیلان، مازندران و دامنه‌های البرز مرکزی از امروز بارش باران و برف آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۶۴
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹-1399 October 26
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از سازمان هواشناسی کشور، بر اساس تحلیل ها آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدل ها، پس از ورود سامانه بارشی از شب گذشته به کشور، امروز جمعه، در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و شمال ایران بارش برف و باران و وزش باد رخ خواهد داد.
 
جمعه این وضعیت در برخی نقاط کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، شمال خوزستان، شمال چهار محال و بختیاری و ارتفاعات  استان های البرز و تهران پیش بینی می شود.
 
شنبه در برخی از استان های غرب کشور مثل کرمانشاه، لرستان و ایلام بارش پراکنده خواهیم داشت.
 
یکشنبه در برخی نقاط استان های واقع در غرب کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان، همدان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و نیز دامنه های البرز مرکزی و دوشنبه در برخی استان های واقع در شمال غرب و برخی استان های غرب کشور بارش برف و باران پیش بینی می شود. 

سه شنبه استان های ساحلی خزر شاهد بارش باران خواهند بود و برخی از مناطق غرب و شمال غرب نیز بارش برف و باران رخ می دهد. دریای خزر عمدتا سواحل گیلان و غرب مازندران امروز مواج پیش بینی می شود.

کاهش آلاینده های در کلانشهرهای کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۶ دی و روز‌های آتی تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از شب گذشته سامانه بارشی وارد کشور شده است که از امروز جمعه در برخی از نقاط استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، زنجان، همدان، شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز، بارش برف و باران و وزش باد، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فردا، شنبه در برخی از استان‌های غرب کشور همچون کرمانشاه، لرستان و ایلام، بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، امروز، دریای خزر، سواحل گیلان و غرب مازندران، مواج و متلاطم می‌شود.

به گفته گودرزی، از امروز بتدریج در استان‌های واقع در شمال‌غرب از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود. همچنین از امروز جمعه در استان‌ها و شهر‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، همچون تهران، کرج، آلودگی هوا با شدت کمتر وجود دارد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه از میزان آلایندگی هوا به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کاسته می‌شود و در بیشتر مناطق کشور، شرایط سالم جوی را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: آسمان امروز تهران، نیمه‌ابری تا ابری همراه با غبار محلی، همراه با وزش باد، است. ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز بیشینه دمای امروز تهران خواهد شد.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار