gardeshban.ir

بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در فرودگاه بین المللی آیت‌الله جمی آبادان با اعتبار هزار و 700 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۳۶۳۳۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹-1399 November 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
معاون فنی و زیربنایی این سازمان در این آیین گفت: این پروژه بزرگ شامل احداث ترمینال جدید به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع به ارزش۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به صورت مشارکت ۵۰ درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است.

موعود شمخانی اظهار داشت: با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

شمخانی بیان کرد: احداث ساختمان VIP و CIP ترمینا قدیم، اصلاح،بازسازی و محوطه سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، -تعویض دستگاه ناوبری DVOR، -ایجاد ۱۵ هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی مسیر فرودگاه، احداث ترمینال جدید برای مجزا نمودن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار مسیر فرودگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با اجرای این اقدامات امکان برقراری همزمان چهار پرواز در فرودگاه آبادان ایجاد شد که از شاخصه‌های اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

 ‌فرودگاه  بین‌المللی آیت‌ الله جمی (ره) آبادان جزو اولین فرودگاه‌های ایران است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به دلیل وجود پالایشگاه آبادان احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار