gardeshban.ir

آیا از امکانات و تجهیزات فرودگاه اهواز یا فرودگاه قاسم سلیمانی مطلع هستید؟ آیا می‌دانستید فروشگاه‌ها، اماکن خرید و اماکن غذاخوری فرودگاه اهواز به طور 24 ساعته در شبانه روز خدمات و سرویس‌های‌شان را ارائه می‌دهند؟ فرودگاه شهید سلیمانی اهواز از طرفداران فضای مجازی هم غافل نشده و به مسافرانش وای‌فای رایگان ارائه می‌دهد، فکرش را بکنید! خُب، با این همه امکانات باز هم نمی‌خواهید از فرودگاه شهید قاسم سلیمانی برای پروازهای داخلی و خارجی استفاده کنید؟
کد خبر: ۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
آشنایی با فرودگاه اهواز یا فرودگاه شهید قاسم سلیمانی

از دستگاه پرداخت پول نقد یا ATM هم نگذریم که در نبود کارت اعتباری یا نداشتن موجودی، می‌توانیم از آن استفاده کنیم که توسط بانک ملی ایران مدیریت می‌شود. اگر قبل یا بعد از پرواز در فرودگاه بین المللی اهواز دچار ناراحتی یا کسالتی شدید، می‌توانید از خدمات پزشکی فرودگاه هم استفاده کنید. پس امروز بدون اینکه از خانه بیرون بیایید، در مجله گردشگری علی‌بابا از فرودگاه اهواز بشنوید.

فرودگاه اهواز یا فرودگاه قاسم سلیمانی خدمات مسافربری هوایی‌اش را در داخل مرزهای ایران و حتی به شهرهای استانبول، دبی و کویت ارائه می‌دهد. شهر اهواز به علت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و به خاطر ادای احترام به این بزرگوار، در سال 2020 میلادی نام فرودگاه بین‌المللی اهواز خود را به فرودگاه بین‌المللی قاسم سلیمانی تغییر داد تا شاید یادآور فداکاری‌های او باشد.

شرکت ایران ایر، شرکت ماهان، شرکت کاسپین، شرکت ایرتور و شرکت آتا از شرکت‌هایی هواپیمایی ایران هستند که هواپیماهای‌شان را روی فرودگاه قاسم سلیمانی فرود می‌آورند.

ورودی فرودگاهچی شد که فرودگاه اهواز ساخته شد؟

فرودگاه اهواز در جنوب غربی ایران، استان خوزستان و شهر اهواز و 11 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. در چند ده سال اخیر به دلیل کشف معادن نفتی و بِکر بودن این منطقه، باعث شد دولت به فکر رشد و توسعه آن منطقه از اهواز برای مسافرت‌ها و پروازهای داخلی تهران، مشهد، رشت … و خارجی دبی، کویت و ترکیه محیا شود.

بهترین هتل های اهواز؛ در شهر پل‌ها کجا بمانیم؟بیشتر بخوانید: بهترین هتل های اهواز؛ در شهر پل‌ها کجا بمانیم؟

از گذشته فرودگاه اهواز نگذریم که توسط شرکت ملی نفت و کارمندانش به بهره برداری می‌رسید و بعدها محافظت و نگهداری از این فرودگاه بر عهده این شرکت قرار گرفت. هرچند، شرکت نفت به دلیل کامل نبودن تجهیزات فرودگاه بین المللی اهواز تا سال 1339 و فعالیت زیاد کارمندانش، وسعت و پهنای باند این فرودگاه را در سال 1342 بزرگ‌تر کرد و فرودگاه اهواز یا فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز را برای مدیریت بهینه و سازمانی‌تر به سازمان هواپیمای کشور در استان خوزستان سپرد.

فرودگاه بین المللی اهوازفرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز با مساحت 14500 متر مربعی است که 8000 متر مربع آن قسمت ترمینال پروازهای داخلی و 6500 متر مربع دیگر آن بخش ترمینال پروازهای خارجی، به همراه عرض 45 متری و طول 3400 متری باند را شکل می‌دهد.

شرکت‌های داخلی هواپیمایی ایران ایر، ایرتور، آتا، کیش ایر، اترک، تابان، زاگرس، قشم ایر، ماهان و کاسپین می‌توانند مسافرهای اهواز را به شهرهای تهران، شیراز، یزد، رشت، اصفهان، کیش، عسلویه، جزیره خارگ، جزیره سیری، و شهرهای خارجی در ترکیه، دبی و کویت برسانند.

چطوری با فرودگاه اهواز در تماس باشم؟

نام فرودگاه: فرودگاه بین المللی اهواز (Ahvaz International Airport) یا فرودگاه بین‌المللی قاسم سلیمانی (Lieutenant General Qasem Soleimani International Airport)

نوع فرودگاه: عمومی- مرز هوایی

ارتفاه از سطح دریا: 19 تا 20 متر

فاصله فرودگاه تا مرکز شهر: 11 کیلومتر

کد یاتا: AWZ

کد ایکائو: OIAW

ترمینال: 8000 متر مربع ترمینال پروازهای داخلی و 6500 متر مربع ترمینال پروازهای خارجی

تماس با اطلاعات پرواز فرودگاه:

تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی اهواز یا فرودگاه قاسم سلیمانی اهواز با پیش شماره 061
34434601  –  34434604

خط مستقیم داخلی: 0613410

تلفن گویای فرودگاه سپهید شهید قاسم سلیمانی: 199

سامانه پیام کوتاه فرودگاه اهواز: 10002199

ایمیل فرودگاه: ahwazairport@airport.ir

آدرس فرودگاه: ایران، استان خوزستان، شهر اهواز، بلوار پاسداران، فرودگاه بین‌المللی اهواز با صندوق پستی 924-61635

نشانی اینترنتی فرودگاه: ahwaz.airport.ir

فرودگاه اهواز ما را به کجا می‌بری؟

در این بخش از مقاله به مسیرهای پروازی هواپیماهای فرودگاه اهواز یا فرودگاه قاسم سلیمانی می‌پردازیم. مقاصد هوایی فرودگاه شهید سلیمانی به مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، رشت، جزیره سیری، جزیره خارگ، ترکیه، دبی و کویت است.

فرودگاه بین المللی اهواز با دو ترمینال داخلی وُ خارجی، مسافرهایش را به مقاصد مختلف و جاذبه‌های شهرهای اصفهان، تهران، رشت، مشهد، شیراز، بندرعباس، جزیره خارگ، بزد، رشت و جزیره سیری ترمینال‌های خارجی: عراق، ترکیه، دبی و کویت می‌رساند.

امکانات فرودگاه اهواز

فرودگاه‌های ایران را نمی‌توانم بدون امکانات رفاهی و تجاری‌اش مانند غرفه‌های تجاری، رستوران، مراکز خرید و فروش، بخش اشیاء گمشده، بخش امانت بار، سرویس بهداشتی، سرویس تاکسیرانی، پارکینگ، خدمات فوریت‌های پزشکی وُ درمانی و دستگاه‌های خودپرداز تحمل کنم.

مراکز خرید اهواز؛ از بازارهای محلی تا پاساژهای مدرنبیشتر بخوانید: مراکز خرید اهواز؛ از بازارهای محلی تا پاساژهای مدرن

غرفه‌های تجاری

در فرودگاه اهواز یا فرودگاه سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی غرفه‌های تجاری مثل مراکز خوراکی، پوشاکی و سوغاتی به همراه رستوران‌ها و مراکز غذاهای فست فودی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

دفتر تاکسیرانی

مانند هر فرودگاه دیگری، فرودگاه بین المللی اهواز هم در کنار خود خدمات تاکسیرانی دارد که مسافران بتوانند از آن برای رسیدن به مقصدشان استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر یا گرفتن تاکسی می‌توانید به بخش تاکسیرانی فرودگاه مراجعه کنید.

شرکت‌های باربری در فرودگاه بین المللی اهواز، شرکت‌های ماهان، راه ابریشم، ایران ایر و کارون هستند که بسته‌های هوایی را به مقاصد مختلف می‌رسانند. برای بخش امانت بار هم می‌توانید وسایل‌تان را به مدت کوتاه یا بلند به بخش امانت بار فرودگاه اهواز بسپارید.

برتری شرکت‌های هواپیمای ایران در فرودگاه اهواز

ایران ایر، آسمان، ماهان، کاسپین، ایرتور، آتا، نفت، کیش ایر، اترک، قشم ایر، تابان و زاگرس

چگونه به فرودگاه اهواز یا فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی بروم؟

آدرس فرودگاه بین‌المللی قاسم سلیمانی: ایران، اهواز، بلوار پاسداران، فرودگاه بین‌المللی اهواز

تاکسی: یکی از راه‌های دسترسی به فرودگاه بین‌المللی قاسم سلیمانی، تاکسی است که در چهار راه نادری سه راه فرودگاه یا میدان چهارشیر- سه راه فرودگاه قرار دارد.

یا می‌توانید با استفاده از اتوبوس در مسیر خیابان سلمان فارسی (نادری) یا ترمینال اتوبوس‌های کوی ملت – سه راه فرودگاه به مقصد برسید.

فرودگاه بین المللی اهواز را قبلا می‌شناختید؟

همانطور که گفتم فرودگاه بین المللی اهواز یکی از بزرگ‌ترین و پرتراکم‌ترین فرودگاه‌های کشور است که مسافرانش را از اهواز به شهرهای داخل و خارج کشور می‌برد. پس شما وقتی برای مسافرت به این فرودگاه می‌روید، علاوه بر مسافرتی راحت با پرواز شرکت‌های هواپیمایی داخلی مثل ماهان، و ایرتور … ، می‌توانید از رستوران‌ها، مراکز بهداشتی، فروشگاه‌های پوشاکی، مراکز فست فود و سرویس‌های تاکسیرانی استفاده کنید.

آشنایی با فرودگاه اهواز یا فرودگاه شهید قاسم سلیمانی

آشنایی با فرودگاه اهواز یا فرودگاه شهید قاسم سلیمانی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار