gardeshban.ir

سرسنگی گفت: دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های مطرح کشور بیشترین موزه‌های علمی را دارد.
کد خبر: ۴۰۲۵۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰-1400 February 27
گردشبان (gardeshban.ir) :

محمد سرسنگی رئیس همایش علمی موزه‌های دانشگاهی، در افتتاحیه این رویداد اظهار کرد: دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های مطرح کشور بیشترین موزه‌های علمی را دارد؛ به همین دلیل مسئولان آن لازم دانستند درب‌ موزه‌های خود را به روی اقشار مختلف مردم باز کنند.

او ادامه داد: دانشگاه تهران با در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف برای موزه‌های علمی کشور این همایش را در ۲ بخش رقم زد؛ یک بخش شامل مسابقات فیلم کوتاه، ادبیات، گرافیک و نقاشی است و بخش دیگر آن مختص به مقالات علمی بوده که حدود ۳۰ اثر به همایش راه پیدا کرد.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه همایش گفت: شعار امسال روز جهانی موزه ها، توجه به موزه‌های آینده است؛ چرا که در این مدت که کرونا در جهان جا خوش کرده، بسیاری از موزه ها تعطیل یا در قالب مجازی به کار خود ادامه می‌دهند.

او بیان کرد: ما در ایران ۷۴۰ موزه داریم که در چند سال گذشته ۱۳۰ موزه خصوصی به آن‌ اضافه شد که بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و تنوعی در بین موزه‌ها نیز رقم خورد.

پیروز حناچی شهردار تهران هم در این برنامه گفت: دانشگاه تهران با موضوع میراث فرهنگی گره خورده و آن هم به دلیل قدمت این دانشگاه است. به طور حتم حرکت این دانشگاه باعث تشویق دیگر دانشگاه‌ها خواهد شد. موزه‌ها سرمایه‌های شهر هستند و ما در شهرداری حتماً از آنها حمایت می‌کنیم.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار