gardeshban.ir

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق بر تسهیل در صدور روادید برای تُجار ایرانی به منظور تداوم فعالیت های تجاری با کشور عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۲۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰-1400 April 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

شهلا عموری نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق به مشکلات تُجار ایرانی برای اخذ روادید به منظور فعالیت‌های تجاری با کشور عراق گفت: رایزن بازرگانی ایران در بغداد تسهیل صدور روادید ویژه فعالان اقتصادی ایران را در دستور کار قرار داده است.

او با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت تجار ایرانی در بازار عراق متمرکز شده، اما با این وجود به واسطه شرایط کرونایی، امکان تردد بازرگانان کشورمان به عراق با دشواری‌های متعددی روبرو است، اظهار داشت: برابر با اعلام رایزن بازرگانی ایران در بغداد، در آخرین سفر رئیس جمهوری ایران به عراق در سال ۱۳۹۸ برای تسهیل در صدور روادید به‎‌ویژه برای تجار و بازرگانان توافق خوبی صورت گرفته بود.

عموری با اشاره به اینکه این توافق در حاضر حاضر به دلیل شیوع کرونا اجرایی نشده، اظهار داشت: سفر تجار ایرانی به کشور عراق برای پیگیری مطالباتشان از طرف تجاری خود و همچنین بازاریابی بهتر برای صادرات کالا‌های تولیدی کشور نیازمند تسهیل صدور روادید است و انتظار می‌رود با پیگیری که سفارت جمهوری اسلامی ایران و همچنین رایزن بازرگانی ایران در بغداد در دستور کار قرار می‌دهد، روند تردد تجار به کشور عراق از سر گرفته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اکثر روادید‌هایی که هم‌اکنون از سوی کشور عراق صادر می‌شود زیارتی است، ادامه داد: این درحالی است که اولویت صدور روادید برای ورود به این کشور، انجام سفر هوایی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به مجاورت با استان‌های بصره و میسان عراق، بیان کرد: باتوجه به مسافت کوتاه خوزستان با این استان‌ها در کشور عراق، پیشنهاد می‌شود به منظور جلوگیری از اتلاف وقت، امکان صدور روادید و اعزام تجار ایرانی از مرز‌های شلمچه و چذابه به کشور عراق به عنوان یک اولویت پیگیری شود.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار