gardeshban.ir

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: عملیات اجرایی مناطق آزادی مثل بانه و مریوان که منطقه ویژه اقتصادی دارند و از ظرفیت تولید و صادرات برخوردارند سریعتر آغاز می‌شود .
کد خبر: ۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰-1400 April 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
حمیدرضا مومنی در جریان بازدید از منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان گفت: بعد از تصویب مناطق آزاد جدید در مجمع تشخیص نظام و ابلاغ آن توسط ریاست جمهوری دبیرخانه مناطق آزاد در ۲ بخش کار خود را آغاز کرد.

وی گفت: ارزیابی‌ها و اقداماتی که در حوزه مجوز‌ها انجام می‌شود و اساسنامه و طرح جامع باید در شورای نگهبان و دولت مصوب شود که نقشه راه مناطق آزاد برای اقدامات آتی می‌شود.

مومنی ادامه داد: اقداماتی در حوزه زیرساخت‌ها نیز انجام می‌شود و مناطقی که از امکانات بهتری برخوردار است مشخص می‌شود که کدام مناطق فعالیت خود را زودتر آغاز کنند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه تمرین خوبی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری است و این امکان را فراهم می‌کند که کار مناطق آزاد را در مناطقی که منطقه ویژه دارند سریعتر آغاز کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مزیت‌های که در منطقه آزاد بانه و مریوان وجود دارد با دیگر مناطق قابل مقایسه نیست و پیش بینی می‌شود حداکثر تا ۶ ماه آینده عملیات اجرایی و عملیات تجاری این منطقه آغاز شود.

مومنی با بیان اینکه وجود مرز رسمی در منطقه آزاد یکی از ویژگی‌های مهم برای ایجاد مناطق آزاد است ادامه داد: زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان مناسب است و وجود مرز رسمی سیرانبند بانه و مرز باشماق مریوان مهمترین زیرساخت برای ایجاد منطقه آزاد است.

وی صادرات به اقلیم کردستان عراق را یکی از عناصر دسترسی به بازار عراق عنوان کرد و گفت: دسترسی به بازار‌های منطقه‌ای یکی دیگر از مزیت‌های خوب برای ایجاد مناطق آزاد است که این مهم در بانه و مریوان محقق شده و ارتباطات برون مرزی خوبی با اقلیم کردستان عراق برقرار است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: تجربه تجار و بازرگانان این منطقه یکی از مزیت ویژه است که ایجاد منطقه آزاد را سرعت می‌بخشد و سرمایه گذارانی که در زمینه تولید فعالیت می‌کنند نیز یکی از دیگر از ظرفیت‌های خوب برای تسریع در ایجاد منطقه آزاد هستند.

مومنی اضافه کرد: منطقه آزاد بانه و مریوان باتوجه به ظرفیت‌های که در زمینه تولید و صادرات وجود دارد یکی از مناطق آزاد موفق کشور خواهد شد.

وی گفت: برای برخورداری مردم منطقه از منطقه آزاد بانه و مریوان باید طرح جامع و اساسنامه آن مصوب کنیم که به زودی عملیات رسمی این منطقه شروع می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار