gardeshban.ir

سوپ برش روسی نوعی سوپ زمستانی خوشمزه است که در روسیه یک غذای ملی محسوب می‌شود. این سوپ به عنوان پیش غذا نیز شناخته شده و در کشور‌های مختلف هم طرفداران زیادی دارد.
کد خبر: ۴۳۵۱۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 17
گردشبان (gardeshban.ir) :

گفته شده که سوپ برش تنها غذایی است که سرمای زمستان سیبری را قابل تحمل می‌کند! سوپ برش یک نوع سوپ مقوی است که در کشور‌های روسیه، ازبکستان، اوکراین، گرجستان و مناطقی از قفقاز به سبک‌های متفاوت و با مواد متنوعی طبخ می‌شود. ماده اصلی مورد استفاده در تهیه این سوپ چغندر قرمز یا لبو است که باعث خوشرنگ شدن آن می‌شود؛ برای خوش طعم شدن نیز معمولا آن را با ماست یا خامه سرو می‌کنند. در این مطلب با طرز تهیه دو نوع سوپ برش روسی با ما همراه باشید.

مواد لازم:
پیاز سفید بزرگ ۴ عدد
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
هویج ۴ عدد
گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد
کلم پیچ ۱/۲ عدد
چغندر متوسط ۳ عدد
سیر خرد شده ۴ حبه
جعفری ساطوری مقداری
سرکه یا آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
روغن مخصوص سرخ کردن ۴-۵ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۱-۲ قاشق غذاخوری
خامه ترش (اختیاری) ۱/۲ فنجان

طرز تهیه سوپ برش روسی (سوپ لبو)؛ مقوی و خوشمزه

دستور تهیه:

آماده کردن سبزیجات: ابتدا همه سبزیجات را تمیز شسته و سپس پوست بگیرید. پیاز، سیب زمینی و گوجه را به صورت نگینی خرد کنید. چغندر و هویج را به قطعات تقریبا ۲/۵ سانتیمتری برش بزنید و کلم پیچ را به صورت نوار‌های باریک خرد کنید.

سرخ کردن پیاز در روغن روی حرارت متوسط: ۵-۴ قاشق غذاخوری روغن مخصوص سرخ کردن در یک تابه گود ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. گاهی پیاز را هم بزنید و اجازه دهید پیاز به رنگ طلایی درآید.

هویج را اضافه کنید و گاهی هم بزنید تا نسوزد و به مدت ۳-۲ دقیقه آن را تفت دهید.

گوجه فرنگی، چغند و سرکه یا آبلیمو را به تابه اضافه کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰-۵ دقیقه روی حرارت کم بپزند؛ ابتدا گوجه فرنگی و چغندر را به تابه اضافه کرده و بلافاصله آبلیمو یا سرکه را به آن اضافه کنید تا رنگ چغندر حفظ شود. مواد را هم بزنید و در تابه را ببندید، سپس اجازه دهید مواد به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزند.

مقداری آب در قابلمه بزرگی ریخته، به طوری که ۱/۲ تا ۲/۳ حجم قابلمه را پر کند و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش آید.

ابتدا سیب زمینی را به قابلمه اضافه کرده و ۴-۳ دقیقه صبر کنید تا پخته شود، سپس کلم را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۲ دقیقه بپزد.

سبزیجات تفت داده شده در تابه را همراه با عصاره خارج شده از سبزیجات به قابلمه اضافه کنید. سپس سیر خرد شده و جعفری ساطوری را نیز در قابلمه بریزید.

نمک و شکر را به سوپ بیافزایید و سوپ را هم بزنید. میزان شکر را بسته به ذائقه خود تنظیم کرده و اگر دوست ندارید سوپ شما شیرین باشد میزان شکر را کم کنید.

اجازه دهید آب موجود در قابلمه به جوش آید، سپس در قابلمه را بسته و حدود ۲ ساعت صبر کنید تا سوپ بپزد و جا بیفتد.

این سوپ هرچه بیشتر بپزد، خوشمزه‌تر می‌شود.
نگهداری سوپ برش روسی در یخچال و گرم کردن آن در روز بعد، باعث طعم بهتر سوپ می‌شود.
در صورتی که دوست دارید سوپ غلیظ‌تری داشته باشید یک قاشق سرپر خامه ترش به آن اضافه کنید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار