gardeshban.ir

در حالی که ستاد ملی مقابله با کرونا و یا سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با لغو فاصله گذاری اجتماعی اطلاعیه‌ای ارائه نکرده اما برخی از ایرلاین‌ها فاصله گذاری اجتماعی را برداشته اند.
کد خبر: ۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 31
گردشبان (gardeshban.ir) :

در حالی که همچنان رکورد درگیری کرونا در روز بیش از ۱۶ هزار نفر است، اما شاهد آن هستیم که این روز‌ها بخش هوایی کشور و ایرلاین‌ها به صورت خودمختار اقدام به برداشتن فاصله گذاری اجتماعی کرده اند، این در حالی است که ما همچنان شاهد فوت روزانه حدود ۳۰۰ نفر هستیم. اما گویا همه گیری کرونا از نظر ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی به اتمام رسیده و دیگر نیازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیست. این در حالی است که ایرلاین‌ها همچنان بلیت را با نرخ‌های بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند و از سوی دیگر در هیچ سفری خبری از کترینگ و یا پذیرایی از مسافران حتی در مقاصد طولانی نیست.

براساس این گزارش طرح فاصله گذاری اجتماعی در بخش حمل و نقل از ابتدای آبان سال ۹۹ در بخش حمل و نقل عمومی به ویژه بخش هوایی اجباری شد و در همان سال وزارت راه و شهرسازی و معاونت حمل و نقل اعلام کرد که باید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ۶۰ درصد در تمامی ناوگان حمل و نقلی اجباری شود.

از سال گذشته شیوه نامه های بهداشتی سختگیرانه‌تری برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنایع حمل و نقل تصویب و به آن‌ها اعلام شد.

در حوزه پرواز‌های مسافری نیز ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که ایرلاین‌های داخلی ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه های بهداشتی گذشته از ابتدای مهر ماه سال ۹۹ موظف هستند که محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را در همه پرواز‌های داخلی در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنند، اما در این مدت برخی از ایرلاین‌ها نسبت به اجرای این شیوه نامه بی توجهی کرده و بار‌ها مردم کلیپ‌هایی را در فضای مجازی منتشر کردند که نشان می‌داد خبری از رعایت این محدودیت کرونایی نیست و کابین پرواز پر از مسافر شده است.

حالا و با وجود اینکه اعتراض ایرلاین‌ها برای لغو این شیوه نامه به جایی نرسیده است، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که همه شیوه نامه های بهداشتی تا زمانی که متولیان آن یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد برای همه ایرلاین‌های داخلی لازم الاجراست و در این راستا نظارت را برای اجرای صحیح آن‌ها تشدید خواهند کرد و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

البته در این میان برخی ایرلاین‌ها بار‌ها و بار‌ها این تخلفات را تکرار کرده‌اند و گویا از برخورد و جریمه اعمال شده درسی نگرفته‌اند.

اما از زمان اجرای این طرح بسیاری از ایرلاین‌ها در همان ابتدا و البته تاکنون اجرای این طرح‌ها را رعایت نمی‌کنند و همین امر موجب گله بسیاری از مسافران شده است.

با وجود آنکه تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری اخطار و حتی ابطال مجوز پروازی بسیاری از ایرلاین‌های مختلف را صادر کرده، اما همچنان شاهد تخلف گسترده این ایرلاین‌ها هستیم.

در حال حاضر ایرلاین‌ها در پرواز‌های خود اعلام می‌کنند که فاصله گذاری اجتماعی برداشته شده و پرواز‌ها با تمامی ظرفیت به مسافران فروخته می‌شود، اما طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه صحبت و یا ابلاغی نکرده است.


باشگاه خبرنگاران 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار