gardeshban.ir

شرکت هواپیمایی «ساوث وست ایرلاینز» از روز شنبه بیش از ۲ هزار پرواز را لغو و برنامه‌های سفر ده‌ها هزار نفر را با مشکل روبرو کرده است.
کد خبر: ۴۶۰۵۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰-1400 July 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرکت هواپیمایی «ساوث وست ایرلاینز» از روز شنبه تا کنون بیش از ۲ هزار پرواز را لغو کرده و برنامه‌های سفر ده‌ها هزار مسافر را با مشکل روبرو کرده است.

طبق  گزارش سی.ان.ان این شرکت هواپیمایی که بزرگترین شرکت هواپیمایی دنیا با خدمات ارزان‌قیمت حمل و نقلی است روز یکشنبه ۳۰ درصد از کل پروازهای مقرر برای روز یکشنبه را لغو کرد.

مطابق این گزارش، لغو پروازها در روز دوشنبه هم ادامه یافته و سی.ان.ان می‌گوید تا کنون ۳۳۷ پرواز که معادل ۱۰ درصد از کل پروازهای مقرر برای این روز بوده لغو شده‌اند.

این شرکت هواپیمایی مشکلات ترافیک پرواز، کمبود نیرو و مسائل جوی را عامل لغو پروازها دانسته است. ساوث وست روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت به دلیل کاهش نیروها در جریان پاندمی کرونا بازگرداندن پروازها به حالت عادی دشوارتر خواهد بود و نیازمند زمان بیشتری است. 

«سازمان هوانوردی فدرال» آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده از روز جمعه هیچ پروازی به دلیل مسائل مربوط به ترافیک پرواز لغو نشده است. در بیانیه این سازمان آمده است: «تأخیرها و لغو پروازها برای چند ساعت در عصر جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی، تمرین‌های نظامی و کمبود نیروی کار اتفاق افتاد.»

با وجود این، سی‌ان‌ان نوشته این مسائل روی دیگر شرکت‌های هواپیمایی تأثیر چندان مهمی نداشته است. به عنوان مثال شرکت «امریکن ایرلاینز» روز یکشنبه تنها ۲ درصد از پروازهایش را لغو کرده است. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته این اقدام ساوث‌وست برای سومین روز متولی باعث سرگردانی و عصبانیت هزاران مسافر شده است. «برایان گش»، یکی از این مسافران به آسوشیتدپرس می‌گوید: «مشکل من این است که هیچ توضیحی که باورپذیر یا منطقی باشد به ما داده نشد.»

گش می‌گوید تردید دارد مسائل جوی و ترافیک هوایی عامل اصلی این مشکلات باشد. او می‌گوید بی‌برنامگی این شرکت موجب شده یک روز کاری‌اش را از دست بدهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار